Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Blue Screen på Windows Start Up Screen (Kjøpt nye deler)


Anbefalte innlegg

Hei. Kjøpte meg nytt hovedkort, CPU, RAM og GPU. Satte på pcen og fikk opp Asus Bios. Alle delene ser ut til å funke (både ram og cpu er synlig på bios og gpu funker siden det er liv i skjermen). Valgte deretter å boote harddisken siden jeg har w7 på den fra tidligere. Men det er på windows start up screen (den med svart bakgrunn) at den "henger seg opp" og " går "saktere". Deretter får jeg et lite glimps av blue screen før den restarter. Har prøvd å kjøre oppstartsreperasjon, men jeg tror feilen ligger på OS. For etter at jeg hadde installert w7 for første gangen, ble harddisken ødelagt etter en stund (ikke w7 sin feil). Jeg hadde da klart å rote bort aktiveringskoden slik at jeg hadde et ugyldig w7. Lastet ned en patch av noe på nettet og windows ble gyldig igjen (fikk til å sette på bakgrunn etc). Men siden jeg har skiftet hovedkort så tror jeg det har fucka seg opp.

 

Oppstartsreperasjon sier bare: Tilgangskontrollistene (ACLene) i filen C:/Windows/system32/slui.exe er ikke riktig. Gammel verdi = 0x1f01df

 

Skal kjøpe meg w10  nå åsså prøve å formatere hdd (noen som vet hvordan?). 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo laste ned gratisoppdateringen til W10 og forsøke en oppgradering?

 

Edit: Link https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1630853

Fikk løst problemet. Kommer meg innpå windows nå. Skifta SAT-modusen til IDE. (http://www.tomshardware.co.uk/forum/320363-30-bsod-windows-logo-boot). Nå er jeg tilbake på svart bakgrunn w7 igjen. "Windows 7 Build 7601 Denne kopien av windows er ikke ekte". Problemet er jo at jeg har mista aktiveringskoden så jeg brukte da en patch som jeg fant på nettet som "lurte" systemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...