Gå til innhold

Multireg Z-wave Termostat


Anbefalte innlegg

Moskus,

Jeg bruker romføler og den går over til å vise antall grader den er innstilt på. Jo mer jeg tenker på det, jo mindre verdi har denne termostaten. Når den går i et temperaturprogram i Fibaro tar den heller ikke hensyn til hva du trykker på displayet. Med en Fibaro termostatbuss (4 termostatfølere på Universal til å dekke fire rom) og et enkelt relé blir det hele nøyaktig. Temperaturmåleren måler nøyaktig fra et egnet sted og lar meg styre det hele.

 

Den går nok på Finn.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Prøver meg med å spørre på dette forumet også :)

Jeg har fått støpt varmekabler i entrée (6ooW milimat) og kjellerrom (100W kabler) og skal få montert Multireg Z-Wave termostater.

1. Såvidt jeg har skjønt har denne innebygget temperaturmåler?
2. Burde de styres av romtemperaturen eller gulvtemperaturen (eller begge)?

 

Jeg har også fått støpt kabler i trapper utendørs.

1. Burde Multireg benyttes til disse også, eller er det en annen type termostat jeg burde bruke der?

2. Er det noe poeng med gulvføler ute, eller burde jeg heller styre dette med en z-wave temperaturmåler som sammen med yr-data og kanskje fukt-/nedbørsmåler (forutsatt at Multireg kan styres på den måten)?

 

Edit: Jeg har fått diverse svar på et annet forum, så dette trengs ikke svares på her på diskusjon.no:

https://www.hjemmeautomasjon.no/forums/topic/2442-styring-av-varmekabler-ute-og-inne/?tab=comments#comment-27280

Endret av koda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...