Gå til innhold

prosessorkjøler


Asbjørn T.

Anbefalte innlegg

Ja.. som dere ser avtopic er dette et spørsmål om prossesorkjøleren.... har kjøpt en billig vifte. har bygget en pc før, og fikk problemer med den, cpuen ble ødelagt... spør ikke hvordan, fungerte normalt i to-tre dager før den tok kvelden. ja... under kjøleren til prossesoren.. (viften) sitter det ofte en grå flate... det jeg lurer på er om denne bidrar til å kjøle prossesoren... eller om den skal fjernes? Sist jeg bygget pc.. og fikk den ødelagte prossesoren tilbake... fjernet jeg nemlig denne såkalte grå flaten og tilførte kjølepasta.

 

Men skal den grå flaten under kjøleren egentlig fjernes? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis det er et hardt plastaktigdeksel du har der, så må du for all del fjerne det! hvis det er en kremaktig substans så er det kjølepasta som medfølger vifta, mest sannsynlig. Uten å spekulere for mye i kvaliteten på denne så anbefaler jeg å investere i en liten sprøyte med arctic silver 5 kjølepasta, den er genial, leveres i en sprøyte som kan lukkes og holder til 10-15 cpukjerner. skal bare ha et par små striper på selve kjernen på str. med riskorn. Fører du på mer så blir det liggende utenfor og fungerer som isolasjon.

 

EDIT: Hvis du skal bruke as5, så må du passe på å fjerne den gamle som ligger på kjøleribba og på prosessoren, en eller annen type alkohol gjør susen

Endret av jhsveli
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...