OCSpro Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Fikk spørsmålet og kunne ikke svare på det selv... tenkte kanskje noen her kunne Finnes forresten plasma skjermer til pc, altså ikke 40" som elkjøp har liggende..?
kain Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Si det de er i grunn like bra for øyneene forskjellen er i skarpheten på fargene der er plasma helt klart best
Stigma Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 (endret) EDIT: fjernet Endret 12. november 2003 av Stigma
pertm Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Plasmaskjermer som er store har så vidt jeg har sett dårlige oppløsninger, slik at jeg tror ikke det ville vært det beste å bruke foran en PC. Kan jo håpe at de etterhvert får plasmaskjemer med høyere oppløsning.
que Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Så det var nevnt plasma skjermer. Plasma vil ikke egne seg for pc-bruk uansett, da disse skjermene har en stygg tendens til å brenne fast bilder som er på skjermen lenge. Hvis du har en plasmaskjerm og ser 90% av tiden på tv3, vil du tilslutt ha et tv3-symbol øverst i høyre hjørne permanent. Det er nok derfor man ikke ser plasma som et alternativ på monitor fronten. Personlig synes jeg det er mest behagelig og se på en LCD-skjerm over lengere tid.
Ni kon Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Plasma til pc skjerm er ikke å anbefale. Plasma lider av en sykdom som heter burn-in. Dvs det er lett for at bilder brenner seg inn i skjermen. Og på pc er det enkelte punkter som ikke forandrer seg i det hele tatt og vil derfor feste seg i skjermen. Sagt på en annen måte: Det er drit kjedelig å se på Titanic på plasmaen når du har "ammo" nede i høyre hjørne. men skal du være stor kar og ha noen som ingen andre har, så ta en titt på denne. Nb! leg merke til Kontrast: >30 000:1, Max dataoppløsning: 2500x2000, Lysstyrke: 1 200 lumen Du må jo da ha lerret til også da
JohndoeMAKT Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Noe jeg har merket meg er at dersom det er lite bevegelse ("programmer", win osv) så er LCD mye bedre å se på, mens dersom det er bevegelse (FPS spill, film) så er CRT mer behagelig å se på.
Ni kon Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Noe jeg har merket meg er at dersom det er lite bevegelse ("programmer", win osv) så er LCD mye bedre å se på, mens dersom det er bevegelse (FPS spill, film) så er CRT mer behagelig å se på. Baserer du dette på egne erfaringer??
JohndoeMAKT Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 oivind_dahle: Stemmer. Jeg skrev akkurat de ordene også, men valgte å skrive hele greia om. Jeg har ikke brukt LCD skjermer til >6000 osv, så det er sikkert grunnen.
dash Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Da jeg byttet til denne skjermen: NEC 19" CRT Multisync FE991S Forsvant mine røde/såre øyne
JohndoeMAKT Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Jeg har ikke LCD selv (kommer heller ikke til å kjøpe den nærmeste tiden... gamer vet du) men flere bekjente har, og bla denne Hansol skjermen har jeg brukt mye i det siste hvor jeg opplever det jeg skriver. Det er sikkert "ghosting" som er forklaringen, og det kombinert med at jeg er en av de som lukter <100 Hz på lang avstand på CRT skjermer.
OCSpro Skrevet 12. november 2003 Forfatter Skrevet 12. november 2003 Da jeg byttet til denne skjermen: NEC 19" CRT Multisync FE991S Forsvant mine røde/såre øyne Har problemer med øyne som du hadde tidligere, og når temaet "å kjøpe ny skjerm" kom opp ikk jeg det øverste spm... Da vet jeg at de forsvinner når jeg kjøper ny skjerm, takker Tydelig at plasma ikke er så bra... LCD her kommer jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå