Gå til innhold

Tidsbruk på førerkort


Slatravi

Anbefalte innlegg

 

 

 

Hadde ca 11 før sikkerhetskurs 3 og ca 6 mellom det kurset og alle sikkerhetskursene. Har oppkjøring nå 29. Januar og alt er tatt. Usikker på om eg endra treng fleire

 

Hvordan fungerer sikkerhteskurs på veg? 4,1  4.2 osv..? 

 

Er ein fare for at eg bommer på tallene nå, men skal prøve å gi så korekt info som mulig.

4.1 - landeveiskjøring. Da kjører man ca 4-5 timer trur eg det var. Da kjører du som regel på veier som er enormt trange, og her i Bergens området er de som regel fulle i svinger og landevei er som regel 80 (fartsgrense). Grunnen til at kurset oppsto er rett og slett fordi vi ungdommer dør / kræsjer / skjer ulykke på nettopp landevei. Før du sitter deg inn i bilen så er det noen timer teori der de snakker om farene ved landeveiskjøring + risiko og meir.

 

4.2 Kartkjøring - Du får ein rute du skal kjøre etter. Har eit eksempel " Du begynner ved trafikkskolen, så skal du til "Bergen", Så Sandviken, så Sandsli, Så flyplassen og så tilbake"

Greia her er at som regel så pleier kjørelærene gi deg 30 min på forhånd til å planlegge kjøreruten din og så skal du kjøre uten noe hjelp fra kjørelærer. Så skal du ta det etter rekkefølge og være innom kvart stoppested som du får utdelt.

 

TIPS: 1. Hold deg rolig. Det er veldig lett å bli stressa av kartkjøring. Tenk deg at det spiller nada rolle om du kjører feil.

2. Skriv ned skilta du trenger for å komme deg ditt. IKKJE skriv avkjørsler og at du må ta høyre der og venstre der.

Så er det ein evaluering av kursene på slutten.

 

Hadde langkjøring og bykjøring i snøen. Gikk greit, kartkjøringa var ikke så seriøs. Vet du hvordan man bestiller oppkjøring selv? kan jeg nå først bare skikke på når det er ledig og så logge meg inn senere og bestille da? 

 

Eg ringte statens vegvesen for å bestille

Kan kanskje gjøres på nett også? (Kommer litt an på når du skal ha oppkjøring)

 

Har oppkjøring nå den 29 jan :D

Endret av Ragnar115
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 er litt "slu" og spiller på usikkerheten din og sier du må ha noen timer til 

 

Det er helt og holdent ditt valg når du vil kjøre opp etter at du er ferdig med alt det obligatoriske. 

Om kjørelæreren din sier du burde ta flere kjøretimer, men du ignorerer dette og hopper rett på oppkjøring og stryker så kan du takke deg selv og vinke farvel til rundt kr 3000.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 er litt "slu" og spiller på usikkerheten din og sier du må ha noen timer til 

 

Det er helt og holdent ditt valg når du vil kjøre opp etter at du er ferdig med alt det obligatoriske. 

Om kjørelæreren din sier du burde ta flere kjøretimer, men du ignorerer dette og hopper rett på oppkjøring og stryker så kan du takke deg selv og vinke farvel til rundt kr 3000.

 

Dette var fra den 9 september, så nå har jeg hatt en del kjøretimer til og ferdig med både trinn 3 og 4. Ja er dumt å stryke når det er snakk om så mye penger .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...