Gå til innhold

Hvilken UPS til filserver med 11 disker?


Aetius

Anbefalte innlegg

Jeg er drittlei av å måtte åpne kabinettet og fikle hver gang en sikring tar kvelden (eller som nå nylig, Hafslund mister strømmen i hele kvartalet), så jeg tenkte filserveren skulle få en UPS. Men hvilken?

 

Jeg trenger ikke noe som varer i all evighet, et par minutter holder, men den må kunne drive en maskin bestående av ca 10-12 harddisker og en liten skjerm.

 

Noen forslag til en UPS som er både billig og bra?

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor må du fikle i kabinettet bare strømmen går?

Kjører du to strømforsyninger eller noe? Jeg gjorde det en gang i tiden. Da startet jeg PSU #2 via et relé som ble trigget når rele #1 var på.

Fordi det er et lite helvete å få filserveren til å starte opp hver gang den har vært nede - spesielt dersom den ikke ble tatt ned på skikkelig vis.

 

beklager en tyrkleif: Det jeg er ute etter er altså en UPS, ikke en PSU.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Men nå sier du 2 forskjellige ting.

Hvis du bare vil ha en dum UPS som holder liv i en boks par-5 minutter: https://www.komplett.no/product/800593/datautstyr/upsoverspenningsvern/ups/bluewalker-pw-ups-vfd-800-iec

 

Hvis du vil ha en UPS som kommuniserer med PCen og sørger for at den slår seg av før UPSen går tom, da må opp et par hakk i prisklassen. (Det fins hack man kan fikse selv, hvis du er av typen som liker DIY dog).

Endret av uGn
Lenke til kommentar

 

Hvorfor må du fikle i kabinettet bare strømmen går?

Kjører du to strømforsyninger eller noe? Jeg gjorde det en gang i tiden. Da startet jeg PSU #2 via et relé som ble trigget når rele #1 var på.

Fordi det er et lite helvete å få filserveren til å starte opp hver gang den har vært nede - spesielt dersom den ikke ble tatt ned på skikkelig vis.

 

beklager en tyrkleif: Det jeg er ute etter er altså en UPS, ikke en PSU.

 

 

Jeg leste at du skrev UPS, men jeg var nysgjerrig på hvorfor du måtte fikle i kabinettet ditt hver gang strømmen kuttes. Det virket som det var dette som var hovedproblemet. Jeg kan ta strømmen på PCen min når som helst uten å måtte fikle inni kabinettet for å få den opp igjen etterpå.

Jeg hadde et tilsvarende problem for noen år tilbake da jeg kjørte to strømforsyninger og måtte starte det ene manuelt. Hvis tilfellet ditt er det samme så fant jeg en løsning på problemet som kostet meg en 50lapp.. Hadde du kanskje kommet rimeligere ut av det.

Derfor begynte jeg å bale med PSU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...