Gå til innhold

PC til Spill, Stream og redigering


Anbefalte innlegg

Jeg er lagt ifra noen ekspert på PC bygging, derfor trenger jeg litt eksperttips.

 

Jeg skal bygge en ny PC som skal brukes til spilling, streaming, bilderedigering og noe videoredigering.

 

Her er handlekurven min:

 

NZXT S340

Crucial DDR4 2133MHz 32GB (4x8GB)

MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB

Samsung 850 EVO 500GB SSD

Seagate Barracuda 3TB

Cooler Master V850 850W

Intel Core i7-6700K Skylake

Corsair Hydro H100i GTX

ASUS PCE-AC56

ASUS MAXIMUS VIII RANGER

2x ASUS VG248QE

 

Ser dette bra ut? Eller har dere noen tips/tweaks?

Endret av BuerN0R
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Til redigering bør du mye heller går for X99 enn z170. Den cpu kjøleren du har valgt kan du klokke en 5820k til tilnærmet samme hastighet som en stock 6700k. 2 ekstra kjerner er gull verdt.

 

Tror ikke du trenger 32gb med ram. Den rammen du har valgt der er ikke spesielt rask heller. Jeg har ikke helt peiling på om du trenger så mye ram til redigering, men du trenger det hvertfall ikke til spilling. Jeg mener en sweetspot er 16gb. Da ville disse http://www.prisjakt.no/product.php?p=2782245gitt mye mer effekt.

Endret av MrAw3some
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar :)

 

PC'en skal først og fremst brukes som en gaming PC, er det fortsatt lurt å gå for X99 fremfor z170 da?

 

Hadde en følelse på at noen ville kommentere ram valget mitt :p 16gb holder nok da det ikke er så viktig i redigering heller. Tror jeg går for tipset ditt der :)

 

Edit: Etter å ha lest litt ekstra om videoredigering så virker det som at mange velger å gå for 32gb (noen har til og med 48gb), kanskje det er noen eksperter på dette området her? Det kommer nok å bli en god del streaming også, da vil flere programmer kjøre samtidig.

Endret av BuerN0R
Lenke til kommentar

Du vil ikke trenge mer enn 32GB ram, og ram'en du har valgt er mer enn god nok.

Det er såpass lite ytelsesforskjell mellom 2133mgz ram og 3200mhz ram foruten pris at det er det ingen poeng i å bruke mer penger på.

x99 er mer fremtidsrettet, men å gå for 5820k forran 6700k er en smakssak.

Skal du ha noe mere ytelse må du opp på 5860x, som igjen er mye dyrere.

Bortsett fra det er det ingenting i veien med builden din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...