Gå til innhold

HJELP! Øretelefon-plugg sitter fast inne i PC-en og får ikke lyd!


lillelarve

Anbefalte innlegg

Okei... Så taxi-sjåføren slenge ryggsekken så hardt i bakken at PC-tastaturet på høyre side ble ødelagt, USB-en som satt i ble knust og det ble også øretelefonene mine. Pluggen sitter altså fast inni PC-en og dermed får jeg ikke lyd fra høytalerne. 

 

Har prøvd å få den ut med en pinne-liknende sak og superlim, har prøvd å fikle litt på den, har prøvd å få den ut med resten av øretelefonene... Ingenting funker. Så nå lurer jeg på om det finnes andre muligheter. Kanskje det går an å "deaktivere" "øretelefonene" selv om de er i... Eller noe liknende? 

 

Det eneste jeg gjør på PC-en er å redigere videoer, se film og spille (altså; man trenger lyd). Så er litt desperat nå...

 

 

Kan hende at jeg rett og slett bare må kjøpe meg ny PC neste måned, hvis det ikke er håp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Garanti ?

Reiseforikring ?

Innboforsikring ?

Trygghetsavtale ?

Den er fått fra min far for et par år siden, så den har ikke garanti. Tror min reiseforsikring har gått ut. Innboforsikring skaffer vi oss denne uken i og med at vi nettopp har flyttet inn. Har ikke trygghetsavtale. Så må enten prøve å fikse selv eller så kjøper jeg ny når jeg har råd...

 

Utrolig kjedelig situasjon, men sånn kan det gå.

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Ville tenkt meg om tre ganger før jeg brukte noe tynt metallbor. 3.5mm-plugger er satt sammen ved at tuppen sitter fast på en pinne som går gjennom senter av pluggen. De øvrige delene (for de andre lydkanelene) er så tredd nedpå denne igjen. Et tverrsnitt av pluggen ville vist lagvis metall/plast. Borrer du ut pinnen i midten er det stor sannsynlighet for at du får ut jord og høyre kanal, men hva som skjer med tuppen er jeg mer usikker på. Er du heldig faller den ut, er du uheldig...

 

En ny runde superlim ville vært mitt førstevalg. Ville kanskje prøvd med en snor for å få mer areal. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...