Gå til innhold

abit nf7 2.0


Tjuls

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det er ganske bra faktisk har et Abit NF7-S selv og bruker ikke lenger det integrerte lydkortet, men vær ikke i tvil det funker fett! Pass på å installere de riktige driverne det er ganske viktig. Også kommer det selvfølgelig litt ann på hva slags høyttaler system du har og hva du har planer om å gjøre med lyden. Spill, film etc?

Lenke til kommentar

har XP jah..

 

må jeg avinnstalere kortet når det blir detecta og legge inn de nye drivene eller skal jeg bare innstalere rett fra CD'en med en gang?

 

regner med at jeg må avinnstalere først siden du kom med "sørg for å bruke riktige drivere" :lol:

 

takker for svar..

Lenke til kommentar

Hvis det er NF7 "plain" dvs. uten S i betegnelsen er det ikke Soundstorm sertifisert.

Kortet har da kun AC97 codec og bruker mye prosessorkraft på lyddelen.

 

Kvaliteten på lyden er vel heller ikke allverden, og et eget lydkort er absolutt å foretrekke, f.eks. SB Audigy eller SB Audigy 2.

 

mvh

Lenke til kommentar
LOL, nei lyden på kortet er helt elendig, når man spiller spill som krever eller bruker 24-bits lyd som f.eks battlefield 1942 så blir det for mye for kortet, lyden blir meget pinglere, og noen ganger får stemmene donaldstemmer.....Soundblaster sb live er mye bedre..........

Dette er vel heller en bug i spillet. Har Audigy 2 selv og det hender ofte jeg får lydkluss i BF1942. F.eks Donald-stemmer og at eksplosjoner høres ut som en prompepute når granater o.l. går av nært.

Lenke til kommentar
Henrik: du har ikke NF7-S hovedkortet hvis det står riktig i siggen din. da er det ikke samme lydkortet.

den siste -S 'en viser ikke til hvilket lydkort som er integrert, begge kortene kjører samme lydchip "soundstorm". S'en viser til at kortet har støtte for Serial ATA. Ellers er det integrerte skjermkortet på NF7 mye bedre enn Soundblaster Live!

Lenke til kommentar

da lærte vi noe nytt i dag og.. ;)

 

en som skrev dette tidligere her skjønner du:

 

Hvis det er NF7 "plain" dvs. uten S i betegnelsen er det ikke Soundstorm sertifisert.

Kortet har da kun AC97 codec og bruker mye prosessorkraft på lyddelen.

 

men noen som har noe forslag til hvor jeg skal starte feilsøkinga når lyden ikke funker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...