DXT Skrevet 11. november 2003 Skrevet 11. november 2003 Hei. Jeg har etterhvert begynt å få utdaterte codecer. Kunne noen gi meg en liste over codecer jeg trenger? Da tenker jeg på bilde og lyd. Det hadde vært fint om dere hadde tatt med linker til de forskjellige codecene og en link til nedlastning. Jeg vil helst ikke ha noen samlepakke ala nimo. er det noen spesiell rekkefølge man må installere i? Jeg har hatt problemer med xvid-codecen før med en feilmelding. Takker alle som gidder å hjelpe meg
Luftbor Skrevet 11. november 2003 Skrevet 11. november 2003 Xvid Divx ac3 med disse tre så er du sikret så og si i 99,8% av tilfellene. (PS! tror dog dette er et spørsmål som er besvart ørten ganger )
Blib Skrevet 11. november 2003 Skrevet 11. november 2003 Alt av codecs er på www.doom9.org Forresten: Hvis du skal komprimere filmer selv må du vel installere codecene. Men hvis du kun vil ha codecer for å SE filmer, skal du bare droppe det. Uninstaller ALT som i det hele tatt minner om en codec og last ned filteret ffdshow (doom9). Er veldig mange som laster ned tonnevis av codecer nemlig, og får masse problemer
Egil.B Skrevet 11. november 2003 Skrevet 11. november 2003 I Windows brukte jeg XviD, DivX, MP3 samt OGG til det vanlige Nå bruker jeg blant annet: 3ivX.qtx ativcr2.dll huffyuv.dll m3jpegdec.ax pclepim1.dll voxmsdec.ax BeHereiVideo.qtx atrac3.acm i263_32.drv mcdvd_32.dll pncrt.dll vp31vfw.dll CLRVIDDC.DLL atrc3260.dll iccvid.dll mcmjpg32.dll qdv.dll vssh264.dll CtWbJpg.DLL avimszh.dll icmw_32.dll mpg4c32.dll qpeg32.dll vssh264core.dll Indeo4.qtx avizlib.dll imaadp32.acm mpg4ds32.ax qtmlClient.dll vssh264dec.dll LCodcCMP.dll clrviddd.dll imc32.acm msadp32.acm rt32dcmp.dll vsslight.dll NOTE cook3260.dll ir32_32.dll msg711.acm sipr3260.dll vsswlt.dll On2_VP3.qtx divx.dll ir41_32.dll msgsm32.acm sp5x_32.dll wma9dmod.dll QuickTime.qts divx_c32.ax ir50_32.dll msh261.drv tm20dec.ax wmadmod.dll QuickTimeEssentials.qtx divxa32.acm ivvideo.dll msms001.vwp tokr3260.dll wmspdmod.dll QuickTimeInternetExtras.qtx divxc32.dll jp2avi.dll msnaudio.acm tsccvid.dll wmv8ds32.ax ZyGoVideo.qtx divxdec.ax l3codeca.acm msrle32.dll tssoft32.acm wmv9dmod.dll acelpdec.ax drv13260.dll l3codecx.ax msscds32.ax ubv263d+.ax wmvdmod.dll alf2cd.acm drv23260.dll lhacm.acm msvidc32.dll ubvmp4d.dll wmvds32.ax asusasv2.dll drv33260.dll m3jp2k32.dll mvoiced.vwp vgpix32d.dll asusasvd.dll drv43260.dll m3jpeg32.dll nsrt2432.acm vivog723.acm De tar det meste.
Compac Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 (endret) Alt av codecs er på www.doom9.org Forresten: Hvis du skal komprimere filmer selv må du vel installere codecene. Men hvis du kun vil ha codecer for å SE filmer, skal du bare droppe det. Uninstaller ALT som i det hele tatt minner om en codec og last ned filteret ffdshow (doom9). Er veldig mange som laster ned tonnevis av codecer nemlig, og får masse problemer Har problemer når jeg skal hjelpe noen med dette (over telefon). Vet man kan gå på: Device Manager --> Sound, video and game controllers --> video codecs Men hvem er det man "trykt" kan fjerne? Hvem av dem har med DivX og Xvid og gjøre? Takk for svar! Compac Endret 12. november 2003 av Compac
Egil.B Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Codec er sammensatt av code og decode, ergo har et codec bege funksjonene. Selv om code-funksjonen tar endel plass trenger du fortsatt dekodingsdelen . Å avnstallere alle codecs til fordel for et filter virker heller tvilsomt spør du meg.
Blib Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Codec er sammensatt av code og decode, ergo har et codec bege funksjonene. Selv om code-funksjonen tar endel plass trenger du fortsatt dekodingsdelen . Å avnstallere alle codecs til fordel for et filter virker heller tvilsomt spør du meg. Hvis du ikke skal code noen filmer selv trenger man ikke codere, og filtere holder lenge da. Spesielt siden ffdshow filtrer ALT av filmer og hele pakken. bare en enkel, grei, samlet nedlastning
DXT Skrevet 13. november 2003 Forfatter Skrevet 13. november 2003 Da greier jeg meg altså med dette? (Skal kun bruke dem til å spille av filmer med) Bilde ffdshow - general purpose DivX/XviD decoding filter Lyd: Audiofilters - contains filters for AVI/AC3 and dual audio AVIs Hva heter forresten det programmet som du bare installerer så setter det automatisk subtitler sammen med filmen når du spiller den av? Takker for svar!
LuftWaffel Skrevet 13. november 2003 Skrevet 13. november 2003 Ffdshow fikser subtitler også. Men brukte tidligere noe som het vobsub(tror jeg)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå