Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Problem ved bruk av to USB 3.0 - VGA adapter samtidig


Anbefalte innlegg

Har vært på ebay og handlet to av disse for bruk av to ekstraskjermer på den bærbare PCen: http://www.ebay.com/itm/291156068339

 

Alt funker egentlig knall, bortsett fra når begge er koblet til USB 3 portene, da funker bare en av dem. Hvis jeg har en i USB 3 port og den andre i USB 2 porten, så funker begge samtidig. Dette får meg til å mistenke at de ikke får nok strøm. I annonsen er de oppgitt til å bruke 400mA hver, og slik jeg har forstått det, så gir USB 3 ut 900mA. Så her burde det med andre ord være nok strøm...

 

Forstår at billig kina-stuff fra Ebay ikke alltid lever opp til specs, så er det noen måte å finne ut av hvor mye strøm som blir brukt av en USB port?

 

Har begynt å snakke med selgeren på Ebay, men tenkte å høre her samtidig.

 

Noen som har tips til meg? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde meg litt frem og fant noe om strømforbruk. Vedlagt ligger et bilde av USB-VGA adapteren tilkoblet USB 2 porten. Oppgitt strømforbruk er forøvrig nøyaktig det samme som Logitech musen jeg normalt bruker i den porten.

 

Dette var den eneste USB-controlleren PCen ga meg strømforbruk. Den viser ikke noe på de andre. Under den controlleren som er oppgitt som USB 3, finnes det ikke en gang en fane som heter "strøm"..

post-104940-0-53729300-1441125637_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det er USB hub's som gir støm.

Det er flere ting koplet til USB internt i maskiner , slik som cam,blutooth,wifi osv.

Hvis du ikke får nok strøm bruker du bare en ekstern USB hub med eget strømforsyning.

 

Båndbredde til video over USB er ikke noe særlig på USB 2.0 , resultatet er ganske dårlig.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg har ikke kontroll på hvordan USB fungerer, så beklager om jeg blander ord, utrykk osv!

Har prøvd meg frem litt mer:

 

Prøvde å sette PCen (Lenovo G510) i flymodus for å skru av så mange evt. strømslukere som mulig. Ingen forskjell

 

Prøvde å koble begge adaptere til USB 2 porten, via ekstern hub uten ekstern strømforsyning. Begge skjermene funket, men grunnet båndbredde som du sier, så flimret den ene veldig.

 

Er dette tegn på at det ikke er strømmangel som er årsaken? Hva annet kan det være? Har ikke tilgang på hub med ekstern strømforsyning, så får ikke testet dette alternativet.

 

Synes også det er litt rart at ingen av innstillingene på bildet lengre oppe viser noe om 900mA..

Lenke til kommentar

Nå skjønner jeg ingenting! Prøvde å koble adapterne til hver sin USB 3 port i dama sin PC. Da funket det med en gang. Saken er at hun har akuratt samme PC som meg, bestillt sammen. Samme operativsystem og såvidt jeg kan se, samme drivere.. Så nå gir jeg opp for kvelden og ber en bønn om at det skal fikse seg av seg selv i natt...

Lenke til kommentar

Jaja, inn og ut med ledningene et par ganger i dag tidlig, så funket det tydeligvis på min PC også! :huh:

Det eneste var at det flimret når jeg brukte USB 3 hub-en, men det regner jeg med skyldes dårlig kvalitet (fra Ebay den også.. :p ), så må kjøpe meg en av ordentlig kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...