Gå til innhold

(Enda en tråd) om hjelp til bygg/kjøp.


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Hadde et innlegg her om dagen hvor jeg lurte litt på om jeg gjorde et bomkjøp eller ei.

Jeg endte opp med å droppe det kjøpet, og heller se på andre muligheter. Det var blant annet mange som anbefalte å prøve å bygge noe selv.

 

Derfor trenger jeg litt hjelp fra dere her, er dette noe vits i å kjøpe? Jeg mener selve oppsettet virker ganske likt som Multicom sitt, og da kommer det ferdigbygd regner jeg med - derfor lurer jeg på om det er noe verdi i å sette sammen selv?

 

Har prøvd å se på alle de hundreogførti trådene som finnes på dette forumet om akkurat det samme, men føler det blir litt enklere om jeg får egne svar her. Det er også fra disse trådene, og "Den perfekte PC-pakke" tråden jeg har prøvd å samlet deler.

 

Har dere evt. noen andre forslag til bygg?

Og generelt ang. bygg - hvor avansert er det? Er det kun å plugge inn og skru på? :p

Hvis jeg har en nøkkel til Windows 8 fra en laptop som ikke fungerer lenger, kan jeg bruke den på en ny maskin da?

 

Takk for svar (igjen).

 

Edit:
Verdt å nevne at budsjettet mitt ligger på 10-12k, jo nærmere 10 - jo bedre. Men ikke om jeg taper for mye kraft i selve maskinen. (12k altså)

Endret av Helvetica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se en youtube video så ser du hvor enkelt det er. Er som Lego bare med et par skruer i tillegg.

 

Det er en del galt med oppsettet ditt og et par av delene passer ikke sammen. Skriver du hva du skal bruke maskinen og hvilke funksjoner du trenger (wifi f.eks) til kan vi sette opp bygg til deg. Supert om du også nevner hvilke krav du stiller til f.eks viftestøy og strømforbruk.

 

Skal du spille er det fint om du nevner noen spill du skal spille og hvilken oppløsning du skal spille i.

 

Ellers skriver du at budsjett er Max 12k og oppsettet ditt koster nesten 14k.

 

Er skjerm, mus, tastatur, headset, høyttalere inkludert i budsjett? Har du fra før kanskje?

Endret av mrp89
Lenke til kommentar

Se en youtube video så ser du hvor enkelt det er. Er som Lego bare med et par skruer i tillegg.

 

Det er en del galt med oppsettet ditt og et par av delene passer ikke sammen. Skriver du hva du skal bruke maskinen og hvilke funksjoner du trenger (wifi f.eks) til kan vi sette opp bygg til deg. Supert om du også nevner hvilke krav du stiller til f.eks viftestøy og strømforbruk.

 

Skal du spille er det fint om du nevner noen spill du skal spille og hvilken oppløsning du skal spille i.

 

Ellers skriver du at budsjett er Max 12k og oppsettet ditt koster nesten 14k.

 

Er skjerm, mus, tastatur, headset, høyttalere inkludert i budsjett? Har du fra før kanskje?

 

Hei!

 

Ja, jeg har surra til litt av den listen, så den hang ikke helt sammen lenger... Endret den til litt nærmere mitt budsjett nå, og prøvde å se etter hva som passer sammen. Skjerm, mus, tastatur, etc. har jeg fra før - så det trengs ikke for øyeblikket!

 

Jeg må ha wifi. Ønsker gjerne en maskin som ikke blir alt for varm og. Støy er ikke så utrolig viktig, så lenge den ikke høres ut som et helikopter som tar av. Jeg er nok litt optimistisk på hva jeg kan få for 12k, men derfor jeg ser etter hjelp for å finne det beste til den prisen.

 

Jeg ønsker gjerne å bruke maskinen til å spille spill som GTA V, Just Cause 3, World of Warcraft, på en god grafikkinnstilling (og mindre spill som CS:GO, Minecraft etc). For øyeblikket har jeg kun en skjerm, med oppløsning 1920x1200 (Dell U2412M). Regner med at det holder for meg.

 

Har også sett på et par YouTube videoer hvor de setter sammen maskiner - som du sier så virker det ganske greit! Så satser på at jeg skal få det til. :-)

Lenke til kommentar

http://www.prisjakt.no/list.php?l=94576&view=m

 

Dette er black refinery, ta utgangspunkt i denne og oppgrader HK og PSU om du ønsker flere oppgraderingsmuligheter i framtiden.

 

Gjerne til MSI eller Gigabyte gaming 5. Husk at du skal ha Z97 (Ikke h170 eller x99).

 

PSU er greit å oppgradere for å ha mulighet til SLI i framtiden. Evga supernova g2 er gull her, 750W bør holde plenty.

 

Når det gjelder Wifi-kort så gå for et som støtter AC, N er utdatert.

 

Husk Windows om du ikke har det fra før

Lenke til kommentar

Takk for svar igjen!

Har prøvd å fikse opp det du har nevnt her nå:

http://www.prisjakt.no/list.php?l=204245&view=m

 

Hva er egentlig forskjellen på de ulike GeForce 970 kortene?

Er det noe bedre å velge f.eks. MSI sitt?

 

Hvordan er forresten i5 4690k vs. i5 6600k? 

 

Og - valgte et annet hovedkort, prøvde å se etter Gigabyte Gaming 5. 

Fant dette, og det står blant annet at Wifi er i selve kortet - er dette noe vits, eller må man ha eget trådløst nettverkskort?

Lenke til kommentar

4690k yter litt svakere enn 6600k. Ikke nok til å rettferdiggjøre dyrere cpu, hk og ram. 4690 er beste valg til ditt budsjett.

 

Hovedkortet du har funnet er ment for mini-itx bygg og er et knøttlite kort. Gå for et i av typen ATX til ditt kabinett. (Mini-itx passer i kabinettet, men bruk likevel ATX)

 

Du kan gått kjøpe hk med innebygget wifi, bare sørg for at det er AC.

 

Det er ikke veldig stor forskjell på de forskjellige kortene av samme type. Noen er klokket høyere ut av esken (bedre ytelse) og har bedre kjøling/støynivå enn de andre.

Lenke til kommentar

 

Det bygget ser flott ut, det! :)

 

Ville vurdert Asus sitt "Strix" 970, da viftene ikke en gang starter opp før det blir varmt :D

Det gjør også det kortet han har valgt. Er ikke særlig forskjell på dem to. Hvis jeg ikke tar helt feil er det MSI og Gigabyte som har best kjøler.

 

http://www.msi.com/product/vga/GTX-970-GAMING-4G.html#hero-overview

Mulig det stemmer, men i så fall så reklamerer de ikke akkurat for det... 

Lenke til kommentar

Hjelper å lese hele siden :)

 

ZERO FROZR

Smart cooling, stay quiet.
MSI’s Twin Frozr V Thermal Designs are equipped with ZeroFrozr technology which was first introduced by MSI back in 2008. ZeroFrozr technology eliminates fan noise in low-load situations by stopping the fans when they are not needed. Compared to other graphics cards, there is no continuous hum of airflow to tell you there’s a powerful graphics card in your gaming rig. This means you can focus on gaming without the distraction of other sounds coming from your PC.

Lenke til kommentar

Hjelper å lese hele siden :)

 

ZERO FROZR

Smart cooling, stay quiet.

MSI’s Twin Frozr V Thermal Designs are equipped with ZeroFrozr technology which was first introduced by MSI back in 2008. ZeroFrozr technology eliminates fan noise in low-load situations by stopping the fans when they are not needed. Compared to other graphics cards, there is no continuous hum of airflow to tell you there’s a powerful graphics card in your gaming rig. This means you can focus on gaming without the distraction of other sounds coming from your PC.

Overså det, takk :)

 

Håper at 970 versjonen av MSI kortene er bedre enn R9 290 versjonen, da :p

Lenke til kommentar

Takk så mye for svar, folkens! Tenker jeg går for det bygget jeg har satt opp nå, og ser hvordan det går! Kanskje jeg kjøper meg et sånt led kit fra NZXT også, slik at jeg kan lyse opp innsiden og gjøre det supertacky! Liker det :) haha! Noen butikker dere vet har noen aktive kupongkoder eller lignende? Kjekt å spare der man kan :-P

Endret av Helvetica
Lenke til kommentar

Takk så mye for svar, folkens! Tenker jeg går for det bygget jeg har satt opp nå, og ser hvordan det går! Kanskje jeg kjøper meg et sånt led kit fra NZXT også, slik at jeg kan lyse opp innsiden og gjøre det supertacky! Liker det :) haha! Noen butikker dere vet har noen aktive kupongkoder eller lignende? Kjekt å spare der man kan :-P

Ta heller å kjøp en slik "NZXT HUE" den er ikke så tacky :)

Lenke til kommentar

Vil den evt passe til kabinettet mitt? Ser det mangler plass for optisk drev etc. Edit: Kanskje jeg burde vurdere et annet kabinett? Noen som har noen tips om kabinett som ser ganske rene ut + vindu til ca. samme pris? R5?

 

Forresten, hvor mye merker jeg på å ha spill på SSD kontra 7200rpm vanlig harddisk?

Endret av Helvetica
Lenke til kommentar

Nå har jeg begynt å legge inn noen bestillinger her og der, så håper på å kunne starte å sette sammen snart!

Noen som har noen gode guider på overklokking? Har absolutt aldri vært innom det før, og er veldig usikker på om jeg tør å prøve. Men med en ulåst prosessor føler jeg at jeg kanskje må prøve... Hva er risikoene? 

Lenke til kommentar

Nå har jeg begynt å legge inn noen bestillinger her og der, så håper på å kunne starte å sette sammen snart!

Noen som har noen gode guider på overklokking? Har absolutt aldri vært innom det før, og er veldig usikker på om jeg tør å prøve. Men med en ulåst prosessor føler jeg at jeg kanskje må prøve... Hva er risikoene? 

 

Risiko:

CPU;

Garanti går ut

Høyere temperatur

Høyere volt, CPU'en blir varmere, kanskje mer stabilt, og KAN redusere livet til CPU/GPU'en med alt i fra 2 minutter og til 1 år

Du blir avhengig og du kommer aldri til å gå ut igjen du kommer til å sitte hele dagen og prøve å få inn siste 0,1Ghz, du kommer til å ofre alt du har bygd opp hele livet bare for å få et par GH'z mer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...