Gå til innhold

Bør jeg impregnere løpesko?


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nylig disse skoene gjennom en kompis som er skoholiker. Han mente jeg burde impregnere dem den første dagen jeg hadde dem, og fortsette med det tredjehver måned. Men på sportsbutikken fikk jeg beskjed om at "dette er jo nylon" og at slike sko ikke skal impregneres. Jeg vil få svært lite nytte av det, og det er mer meningen at skoene skal puste fremfor å være vannavstøtende. Hvem er det som egentlig har rett her?nike-air-huarache-prm-qs-reflective-blac

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring er at du kan impregnere alt, men ulike middel fungerer ikke på alt.
Selv har jeg en egen "sneaker protection" som ble kjøpt på Urban som jeg bruker på bl.a nylon. I jobbsammenheng (politiet) bruker jeg kiwi extreme på blandt annet nylon. Kiwi extreme beskytter ekstremt godt og jeg har ikke fått skjolder av denne sprayen enda, men den blir kanskje i det meste laget til normal fritidsbruk? 

Lenke til kommentar

Min erfaring er at du kan impregnere alt, men ulike middel fungerer ikke på alt.

Selv har jeg en egen "sneaker protection" som ble kjøpt på Urban som jeg bruker på bl.a nylon. I jobbsammenheng (politiet) bruker jeg kiwi extreme på blandt annet nylon. Kiwi extreme beskytter ekstremt godt og jeg har ikke fått skjolder av denne sprayen enda, men den blir kanskje i det meste laget til normal fritidsbruk? 

Er det noen ulemper ved å impregnere for kraftig?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

En skoholiker bruker sneakerprotection og lignende for å holde skoene så ren og fin som mulig. De driver med det om sommeren også. Folk som ikke er skoholiker impregnerer for å holde seg tørr. Jeg har ikke impregnert noen treningssko, fordi det er helt greit å bli våt på føttene om jeg løper i regnet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...