Gå til innhold

Hva synes du om g-sync?


warioman

Anbefalte innlegg

Hei! jeg lurer på hva dere mener om G-Sync. Har lest litt forskjellig på nettet, der mange mener at det er en total gamechanger osv osv. Jeg vurderer derfor å investere i en g-sync skjerm, selv om jeg har vært vandt til 144hz skjerm helt til nå. Er det verdt det? I så fall hva blir bedre ved hjelp av g-sync? Hvordan var spilling før og etter g-sync hos dere?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er egentlig litt merkelig, jeg hadde lagt merke til endel tearing fra før, men brydde meg aldri noe særlig om det. Likevel så kjøpte jeg meg en Swift, og det var for meg en liten aha-opplevelse.
Det gjelder ikke bare I spill heller. Lagt merke til tearing når du f.eks scroller kjapt nedover lange sider eller documenter? Jepp, det tar det også, og det gir en utrolig mye bedre flyt til nesten alt.

Og til spill? Best thing since sliced bread. Nuff said. ;)

Lenke til kommentar

Det er egentlig litt merkelig, jeg hadde lagt merke til endel tearing fra før, men brydde meg aldri noe særlig om det. Likevel så kjøpte jeg meg en Swift, og det var for meg en liten aha-opplevelse.

Det gjelder ikke bare I spill heller. Lagt merke til tearing når du f.eks scroller kjapt nedover lange sider eller documenter? Jepp, det tar det også, og det gir en utrolig mye bedre flyt til nesten alt.

 

Og til spill? Best thing since sliced bread. Nuff said. ;)

Gikk du fra vanlig 144hz skjerm da eller?

Var du plaget med tearing før det?

Lenke til kommentar

Gikk fra en Eizo Foris 60Hz monitor. hadde mye tearing, men var som sagt ikke "plaget" med det, brydde meg ikke siden jeg visste at det alltid har vært sånn. Jeg forsto ikke hvor mye dette plaget meg før jeg fikk G-sync, så det blir litt sånn at man ikke veit hvor bra det er før man har det, og hvertfall ikke før man har mistet det igjen. 

Min mening er at G-sync er verdt det, det fungerer virkelig bra. :)

Lenke til kommentar

G-Sync har vel bare noe for seg i 3d applikasjoner, maskina kjører jo en stabil 120 / 144 hz i desktop uansett.

 

Er det så mye tearing i scrolling ?

 

 

Den "aha" opplevelsen i windows er vel mest det å gå fra 60hz til 144hz , for det fikk jeg og første gangen ;)

 

Men G-Sync er flott i spill , ja. Synd det koster så mye ekstra for det i en skjerm.

 

Men skal du investere i en 27" 144 hz G-sync skjerm, så anbefaler jeg ikke Acer sin. den var laber,

vent heller til Asus kommer med sin IPS versjon i oktober eigang. PG279Q , etterkommer til dagens swift.

blir bra den. (Har selv MG279Q , uten g-sync. supert bilde, nå som jeg endelig fikk en uten pixelfeil osv..)

Lenke til kommentar

Må si jeg synes det er helt topp. Med varierende FPS mellom 60-110 er det helt fantastisk som det flyter.

Gsync ble deaktivert ved en feiltakelse her forleden og det var ganske grusomt :p

 

Hadde før en 60Hz standard skjerm, og har nå acer (144hz) med gsync, liker det veldig godt!

Endret av Martin H
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...