Gå til innhold

Hva funker bra på film og dobbelskjerm?


Snickers-is

Anbefalte innlegg

Hei! :cool:

 

Jeg har en PC som består av sånn ca dette:

AMD Athlon 2600+, 512 MB DDR 333 dual, N-Force 2, GeForce4MX/128MB, DVD, DVD+R+RW, XPHome, 2x17" LCD 1280x1024 RGB.

 

Jeg bruker for det meste diverse tyngre kontorapplikasjoner og ser litt på film (DIV-X). Jeg vurderer også å sette inn et TV/radio-kort.

 

Jeg har problemer med at "nWiew" henger seg, jeg har problemer med å kjøre fullskjerm video, powerpoint lysbildefremvisning og fullskjerm terminalserverklient. Jeg sliter i tillegg med at filmen stopper opp innimellom, men siden lyden ikke stopper regner jeg med at det er det leketøys-skjermkortet mitt som er flaskehalsen.

 

Har noen tips til et kort som er noe kraftigere til video, og som ikke har problemer med fullskjermskjøringer på en av skjermene? Jeg er ikke tilhenger av å bruker massevis av penger på et 3d-kort til spill siden jeg ikke har interesse for spill....

 

Takker til alle som svarer :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bruker 2 17" LCD og ikke spiller, er nok Matrox-kortene midt i blinken for deg. De har (så vidt jeg vet) fremdeles best billedkvalitet i 2D. Ikke koster de all verden heller. På dette : http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl er det 2 DVI-utganger, og for 100,- ekstra får du software DVD-spiller + tv-ut. Er det ikke (mot formodning) bra nok, er Matrox Parhelia ypperlige.

 

Men (såfremt skjermkortet ditt støtter 2 skjermer) - de problemene dine skyldes nok heller programvare enn maskinvare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...