Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Store prob. med ADSL flytting fra Telenor


Anbefalte innlegg

Bestillte en 2048/448 linje fra Kvalito IT for tre uker siden. Alt så ut til å gå smertefritt til flyttedatoen kom.

Mandag 3.11 var dagen. Linjen mot Telenor ADSL ble koblet ned som ventet men den nye, mot Kvalito's utstyr, kom ikke opp.

Dette skjedde ganske tidlig på morran.

Jeg ringte samme dagen til Kvalito IT for å melde om dette og ble bedt om å vente til etter 1700 for å se om ikke montøren fra Telenor hadde vært i sentralen til da.

Ringte igjen ca. 1800 og ble da bedt om å ringe tilbake dagen etter, for feilmeldingsmottaket til Telenor Networks (TN) var stengt for dagen. (!)

Ringte på tirsdag og fikk beskjed om at det nå var feilmeldt og de hadde fått en avtale fra TN at linjen skulle være ordnet innen torsdag 1700.

Torsdagen kom og ante ugler i mosen da linja fortsatt ikke var oppe rundt 1300. Ble self. bedt om å vente til 1700 da fristen gikk ut.

Ringte igjen på kvelden og sa i fra om dette.

Nytt tidspunkt for TN fredag 1700.

Helgen gikk og siden det var nok av andre aktiviteter fikk jeg ikke kontaktet Kvalito IT dette før mandag igjen for å melde fra om at linjen fortsatt ikke var kommet opp.

Feilmottaket hadde snurpet inn feilmeldingtidspunktene til ISP'ene til mellom 1000-1500, så han kunne ikke ta i mot purringen før da.

Etter flere samtaler med 1.linje supporten får jeg høre, i en bisetning, om andre brukere som også har hatt samme problem i siste tiden.

De hadde selv kontaktet TN og kranglet (truet med Post og TeleTilsynet) seg til montørene sine i løpet av samme dag.

Men han kunne jo hverken oppgi avdeling, kontaktperson eller Key-Account Manager i TN, som har med dette å gjøre, da de fryktet å miste det lille av goodwill de hadde hos TN.

Å prøve seg hos Telenors sentralbord for å bli satt over til rette vedkommende viste seg å være umulig.

Jeg kontaktet igjen Kvalito for å høre om de kom noe vei med TN, men nei.. De var purret på men ingen konkret dato for fiksing.

 

Jeg blir mer og mer oppgitt...

 

Er det virkelig slik at Telenor prøver å sabotere for folk som vil bytte ISP??

Kan de forvente noe annet resultat enn hat og videre forpesting av Telenor navnet?

 

Kvalito skal ha for feilmottaket sitt.

Det har ikke vært noe kø noen av gangene jeg har ringt inn. 1.linje har vært hyggelige, informative og tålmodige.

Men de har åpenbart INGENTING de skulle sagt overfor Telenor/TN/Bravida.

Hverken mottaket eller noen innover i systemet får gjort noe med problemene og brudd på avtaler de har hatt.

Kvalito må da ha egeninteresse av at slikt blir ordnet mest mulig smertefritt så nye potensielle kunder ikke blir skremt fra å bruke de som ISP??

 

Slik jeg forstår det på Kvalito så er dette maktmissbruket til Telenor, noe de andre ISP'ene også opplever, men er mindre åpne om.

Jeg har forsøkt å søke litt på forumet og i nyheter, men funnet lite om disse problemene.

Er dette virkelig isolerte tilfeller??

Er det inge flere i den siste tiden som har hatt de samme problemene ved flytting av ISP?

 

Det ble nevt at det har tatt opptil 3 uker å få telenor ut for å fikse opp i tingene sine.

Fristende å gå ned rundt hjørnet med Kroneverktøy for å se om jeg selv får til no' der... ;)

 

Beklager lengden på innlegget... Men håper på at noen har tips..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men de har åpenbart INGENTING de skulle sagt overfor Telenor/TN/Bravida.

Hverken mottaket eller noen innover i systemet får gjort noe med problemene og brudd på avtaler de har hatt.

Kvalito må da ha egeninteresse av at slikt blir ordnet mest mulig smertefritt så nye potensielle kunder ikke blir skremt fra å bruke de som ISP??

Hvis linja er feilmeldt så skal du kunne få status på feilrettingen, ISP-ene har selvsagt kontaktpersoner og får tilbakemelding fra TNN, det er ikke den klassiske at ISP har tabbet seg ut og det er lettest og skylder på TNN?

Jeg har aldri merket noen uvilje hos TNN, tross alt er jo alle ADSL-leverandører kunder hos dem og alle bruker samme systemet for oppfølging og bestillinger.

Lenke til kommentar

I mitt tilfelle vart pålogging fjerna den dagen linjeskiftet skulle skje,

men modemet synkroniserte fortsatt med den samme 384 linja til sentralen.

Telenor ville ikkje hjelpe meg for mitt abonnement var sagt opp.

Tele2 kunne ikkje gjere noko før dagen etterpå.

Bravida vart litt sure fordi eg ringte til dei.

 

Men dagen etter vart linja kobla om slik at eg kom meg på internett igjen. (704ab.)

 

Det at pålogginga forsvinn på fastsatt dato må vel bety at Telenor har fått beskjed?

 

Sjekk Telenor-rekningane seinare, for det er ikkje sikkert basisabonnementet er

sagt opp.

 

Bent

Lenke til kommentar

Har venta på linje frå Kvalito IT sidan 29.09.2003 no... Kvalito IT skyldar på Telenor noko som sikkert er rett men totalt uinterresant for meg sidan eg ikkje forholder meg til dei. Det har no gått over seks veker sidan dei sa det skulle gå to til tre veker.. Eg ønsker å avbestille og velge leverandør som er meir uavhengig av telenor sitt utstyr men iflg. Kvalito må eg uansett betale avbestillingsgebyr på 1000,- eller deira direkte kostnader.

Tvilar på at forbrukerådet syns det er rett at eg skal betale 1000,- for noko eg ikkje får.. Er usikker på om eg får linja i det heile tatt. Kvalito har hatt betalingsvanskar og er vurdert til å ikkje være særlig kredittverdig har eg hørt. Kan vere Telenor ikkje legg inn linjer før dei har fått betalt?

 

edit: typeO

Lenke til kommentar
Har venta på linje frå Kvalito IT sidan 29.09.2003 no... Kvalito IT skyldar på Telenor noko som sikkert er rett men totalt uinterresant for meg sidan eg ikkje forholder meg til dei.

Er usikker på om eg får linja i det heile tatt. Kvalito har hatt betalingsvanskar og er vurdert til å ikkje være særlig kredittverdig har eg hørt. Kan vere Telenor ikkje legg inn linjer før dei har fått betalt?

Hvis det er et teknisk problem så får ISP tilbakemelding fra TNN og de burde kunne gi en klar beskjed om hva problemet er og en ca tid på når prolemet lar seg løse.

Det tar ca 5 til 10 virkedager og få tilbakemelding og dato for innstallasjon fra TNN etter at ISP har lagt inn bestillingen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-gjmTLx
Har venta på linje frå Kvalito IT sidan 29.09.2003 no... Kvalito IT skyldar på Telenor noko som sikkert er rett men totalt uinterresant for meg sidan eg ikkje forholder meg til dei. Det har no gått over seks veker sidan dei sa det skulle gå to til tre veker.. Eg ønsker å avbestille og velge leverandør som er meir uavhengig av telenor sitt utstyr men iflg. Kvalito må eg uansett betale avbestillingsgebyr på 1000,- eller deira direkte kostnader.

Tvilar på at forbrukerådet syns det er rett at eg skal betale 1000,- for noko eg ikkje får.. Er usikker på om eg får linja i det heile tatt. Kvalito har hatt betalingsvanskar og er vurdert til å ikkje være særlig kredittverdig har eg hørt. Kan vere Telenor ikkje legg inn linjer før dei har fått betalt?

 

edit: typeO

Må bare prøve å hjelpe *tgg* litt, selv om det er litt off-topic.

 

Bestilte selv adsl fra Kvalito 26.09 i år...Bestillingen ble gjort på hjemmesidene deres, hvor det det stod konkret at leveringen skulle ta 2 uker. Etter nesten 4 uker uten tilbakemelding om status, avbestilte jeg kjøpet og fikk samme meldingen som deg - Du må betale for brudd av bindingstiden! O' Stor kroner 1000.-

 

Jeg gikk derimot knallhardt ut, og krevde at avbestillingen blir gjort uten kostnader for meg, da de garanterte 2 ukers leveringstid på sine hjemmesider. Jeg henviste til Kvalito sine egne sider hvor det stod "Leveringstid: 2 uker." på samtlige abonnement. Etter ca. en og en halv ukes krangling via e-post måtte Kvalito gi seg på dette punktet, og jeg fikk denne hyggelige meldingen (sitat):

 

"Jeg ser at disse setningene her er uheldige. Men, legg merke til at vi garanterer ingenting. Jeg har forøvrig endret dem, da jeg er enig med deg, at de kan misforståes. Jeg beklager, jeg var faktisk ikke klar over dens eksistens.

 

Uansett, jeg har nå kansellert hele avtalen.

 

Du må ha lykke til videre :)"

 

Jeg var i samme tidsrom i kontakt med Forbrukerrådet angående dette, og de ringte meg forrige uke og opplyste meg om følgende:

"Så lenge Kvalito IKKE har sendt deg papirer om avtalevilkår og angrerett iflg. kjøpsloven, så har du opptil 1 - ett - års angrefrist."

 

Dette er noe Kvalito IKKE gjør pr. dags dato, selv om de dog endret leveringstiden på sine hjemmesider til "2 uker eller mer".

 

Konklusjon: Så lenge du bestilte ADSL fra Kvalito gjennom deres hjemmesider før 27.10.2003, og IKKE har fått den leveringstiden du har blitt lovt, står du fritt til å avbestille din bestilling. Legg spesielt merke til at dette er noe Forbrukerrådet gir deg medhold i.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...