Gå til innhold

Bra utvalg?


Anbefalte innlegg

Skal fornye og forbedre pc'en. Etter å ha sett meg blind på de forskjellige specsene, har jeg kommet til følgende:

Prosessor: AMD Athlon XP2800, 20,83Ghz Barton

Hovedkort: Asus A7N8X Deluxe/GD

Kabinett: Aopen H600B

Skjermkort: Radeon 9600 Pro 128MB

 

Hva synes dere som har greie på slikt. Bra så langt? Jeg velger Athlon siden de er billigst og ganske bra (har jeg hørt/lest). Hovedkortet støtter Dual 400 DDR, så mitt store dilemma nå er hvilke minne velger jeg? 2 x 256 eller 1 på 512? Det er så utrolig mange minnebrikker å velge mellom, og siden jeg ikke er noen data-guru så står jeg litt fast akkurat nå. På noen shopping sider, så står det mange specs jeg ikke skjønner bæret av. Hva skal jeg se etter når jeg bestiller brikker til dette hovedkortet? Så her er det bare å trå til folkens med gode råd.

 

Jeg bruker ikke pc'en til spill, men surfing, Photo Shop og videoredigering. Pr. idag bruker jeg en ekte Elkjøp-maskin fra Packard Bell ;) Trenger vel ikke si mer?

Men som sagt, trenger forslag til minnebrikker uten å tømme lommeboka.

 

Takker for alle innspill! :p: :wow:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

20,83 Ghz bør holde et par år fremover! :lol:

 

Ellers så skal jeg overlate kommenteringen av oppsettet til de litt mer viderkommne!

 

Men kan si litt.

Vil tro at XP2500+ er den beste pris ytelse CPU'en, klokkes lett.

Duel Ram er greit, men det gir vel minimal ytelseøkning i et AMD oppsett, så jeg hadde gått for 1stk 512 brikke, og heller supplere med en ny senere, slik du kan kjøre 1024 i duel. Det er jo veldig greit med masse minne når du driver med videoredigering. Akkurat hvilken ram brikke jeg ville valgt har jeg ikke peiling på.

 

Kan jo rive i med et ATI 9600XT, så får du HL2 når det kommer tror jeg.

 

Håper det hjalp deg litt!

Lenke til kommentar

Auuuuda! Kjempeblunder, mente selvsagt 2,083Mhz. He he. :cool:

Men ok, skjønner! :yes:

Men du mener altså at XP2500 er bedre? Kan ingenting om klokking, men kan jeg lære det og få ytelsen opp på maksimun, så er vel gjerne ikke det så dumt. Må tygge litt på den der. Men så var det dette med minnet, da. En brikke på 512, altså? Hva med skjermkort? Ser at Radeon 9600 Pro-versjon kan være noe. Hardware.no nevner det på anbefalinger. 128 MB/256 MB?

Hjeeelp, jeg blakker meg helt her. Hmm, kanskje jeg bare skal bytte ut minne og skjermkort i det-fantastiske-Explorer-hovedkortet i Elkjøp-maskinen min? *grin*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...