Gå til innhold

Ny hovedskjerm - Asus MG279Q godt valg?


Brisingamen

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Min trofaste gamle 24" Benq fra 2008-ish holder på å ta kvelden, og jeg trenger en ny. Nå ser jeg at det er mye som har skjedd på skjermfronten de siste årene. Asus MG279Q virker å ha alt en trenger - IPS og 144Hz, 27", 2560x1440. Har ikke NVIDIA-kort, så trenger ikke gSynch.

 

Hva er ordet om denne skjermen? Eller fucker jeg meg selv ved å ikke kjøpe en TN skjerm til gaming? 

 

http://www.prisjakt.no/product.php?p=3080082

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Min trofaste gamle 24" Benq fra 2008-ish holder på å ta kvelden, og jeg trenger en ny. Nå ser jeg at det er mye som har skjedd på skjermfronten de siste årene. Asus MG279Q virker å ha alt en trenger - IPS og 144Hz, 27", 2560x1440. Har ikke NVIDIA-kort, så trenger ikke gSynch.

 

Hva er ordet om denne skjermen? Eller fucker jeg meg selv ved å ikke kjøpe en TN skjerm til gaming? 

 

http://www.prisjakt.no/product.php?p=3080082

 

Jeg håper du har minst et Fury X å drive skjermen med :D

Med denne skjermen har du lyst å kjøre spill på 1440p med 110+fps ;)

 

Hvis du har det, så får du nok en gøy tid fremover! 

Lenke til kommentar

Har jo lyst på IPS monitor og spille samtidig, samt få en moderne skjerm med over 60hz, da blir det fort den!

 

Skjermen har 4ms, men man merker kanskje ikke forskjellen på 1 og 4ms?

 

Det går nok en stund før jeg kjører nye spill i native resolution dog, pdd. Kjører jeg Witcher 3 i 1050p ikke 1200, for å få 60fps stabilt på ultra...

Lenke til kommentar

Om du er glad i døde pixler, go for it.

 

Bestilt 2 stk fra komplett. begge to har sån 5-10 steder med døde pixler, eller grey pixler.

 

vet ikke åssen jeg kan forklare det, det er ikke samme som på en TF med en og en død pixler, det er en gruppe

på 3-5 pixler som er gråe.

 

Ser nesten ut som når du får dritt mellom glasset og lcd panelet på mobilen din.

 

Uansett, dette er under middelmådig, og ikke noe jeg godtar på en skjerm til nesten 6000 kroner.

 

jævlig bra bilde (i spill / film), men ikke  hvit bakgrunn og ser alle pixlene..

 

Edit : Kan se ut som problemet ligger et sted i "coatingen" eller noe.

 

om jeg ser inn fra siden , så lyser det hvitt bak smudgen.

Endret av Skognisse
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei.

 

Til en oppdatering , så bestilte jeg to av denne skjermen fra Komplett.no , begge var skikkelig ille.

 

Men, det er et MEN.

 

Det er vist ikke døde pixler, men rett og slett støv/dritt mellom lcd panelet, og backlighten vistnok.

Ifølge flere tråder jeg har lest på nettet, har dette vært store plager på denne paneltypen. 

Både denne, og Acer sin XB270HU er plaget.

 

 

Jeg kjøpte så en Acer XB270HU for å teste, den var feilfri i forhold til null døde pixler, og ingenting dritt. så helt ren og fin panel.

Men bildekvaliteten var hakket lavere på den, og rammen var glossy og gav gjenskinn og diverse andre ting som gjorde

at jeg ikke beholdt den heller.

 

Så jeg sitter enda her med min MG279Q med masse dritt i panelet, før jeg pakker den ned for rma til uka.

 

men jeg synes bildekvaliteten på denne skjermen, er helt vanvittig bra . når du har gjort de riktige instillingene.

 

Glem RACE mode, som er default fra fabrikk. Da blir bildet skikkelig "grøtete" og uklart,

velg portrait mode,  Sharpness 60 , TraceFree 60 , VividPixel 25 , ASCR off og FreeSync etter behov, om du har AMd skjermkort. 

 

Bildet er nesten på høyde med en 4K skjerm jeg har å sammenligme med,  detaljmessig . og fargemessig + 144 hz, er den i en egen klasse. 

 

 

Så , trenger du IKKE G-Sync , og får en feilfri eksemplar, så er det en fantastisk bra skjerm. 

ingen gjenskinn fra ramme, solid, og bildet går helt i flukt med rammen (acer hadde 1,5 mm glipe, dødsirriterende)

 

Jeg venter til Asus sin kommer med samme panel og G-Sync.

Lenke til kommentar

Asus sin quality control er så latterlig dårlig at jeg vil si nei, ikke kjøp den skjermen.

Nåja.. Alle vet at det kom noen dårlige swiftskjermer på begynnelsen. Sendte tilbake en selv, men nå har jeg 3 stk feilfrie swift. 3 asus titan x og 3 stk asus hovedkort her hjemme er også meget bra.
Lenke til kommentar
Gjest bruker-293283

 

Asus sin quality control er så latterlig dårlig at jeg vil si nei, ikke kjøp den skjermen.

Nåja.. Alle vet at det kom noen dårlige swiftskjermer på begynnelsen. Sendte tilbake en selv, men nå har jeg 3 stk feilfrie swift. 3 asus titan x og 3 stk asus hovedkort her hjemme er også meget bra.

 

Tenkte på skjermene, har selv god erfaring med Asus hovedkort.

Men leser at det er så mye problemer og feil med denne skjermen, hvor folk må bytte både 3 og 4 ganger før de får en god skjerm.

Swift skjermen hadde jo lignende problemer i starten som du selv og mange andre har erfart, så her trenger Asus å skjerpe sin QC.

Endret av bruker-293283
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...