Gå til innhold

Lagg i streaming via Airplay


Anbefalte innlegg

Hei

 

Opplever flere brukere her at når dere streamer fra Mac til TV via Apple TV at bilder hakker litt hele tiden. Det er som om det ikke er flyt i frames. 

 

Det er en ganske gammel Apple TV (1 eller 2 gen) og en ganske ny Macbook Pro 13 

Nettverket er også veldig solid med en sterk ruter samt 200/20 nettverk

 

Opplever andre samme problem? Løsninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opplever Airplay video som en meget hit & miss opplevelse. Derfor bruker jeg Beamer til å streame videoinnhold uten noen problemer :) Koster noen kroner men det er jaggu meg verdt det også.

 

http://beamer-app.com

Er det slik at man må ha en avi-fil (eller lignende) for å bruke Beamer eller kan man speile skjerm med både lyd og bilde? Hender en sjelden gang at jeg speiler spill til TVen. Og alt vil framleis gå gjennom AppleTV? 

Lenke til kommentar

Det er drag & drop med videofilen, så dukker det opp på ATV, lyd og bilde :)

Det finnes mao ingen lignende app som bare speiler? Det er også problemer når jeg skal strømme fra nett-tv, for eksempel Cmore sine nettsider fra macen til ATV. Da vil slik jeg har skjønt det en drag&drop-løsning ikke være det som trengs?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har også hatt identisk problem med Apple TV/AirPlay - og Beamer er løsningen da det går uten hakk eller frysing av bildet. Det eneste som jeg har en liten merknad på er at bildekvaliteten blir "skarp-kornete" - men annet enn det går dette helt fint. Du skal vist ikke dele/speile skrivebordet i følge Eplehuset's service folk - da blir det lagg (hakk og frysing).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...