Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows 8 kobler seg ut fra internettet "Reset Ethernet kort"


Anbefalte innlegg

Flyttet nettopp inn i en studenthybel hvor det ikke er wifi bare kabel, og av en eller annen grunn funker dette dårlig med Windows 8. Det er litt tilfeldig når det kobler seg ut, men det gjør det særlig hvis jeg laster ned noe eller ser på enkelte video sider; youtube funker som regel, men streaming tjenester som NRK.no og Netflix får nettet til å forsvinne med en gang. Når det kobler seg ut må jeg feilsøke nettverk, ta ut kabelen, feilsøke uten at kabelen er i og så sette den inn for å få det til å funke igjen. Er ganske pes. 

 

Dette problemet oppstår på begge PCene mine (Acar og Lenova). Er det pcene, eller er det en slags blokk for at man ikke skal bruke så mye nett? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker "bare kabel" om jeg kan og det er alltid mye mere stabilt. Så problemet er nok ikke "dine.maskiner".

Det er ikke usannsynlig at problemet er hos utleier , eller belastnings relatert.

Kanskje utstyret dems ikke tåler alle connection forsøk du initierer med streaming og torrent.

Hvordan Internett linje og utstyr er det , og hvor mange brukere deler denne aksessen kunne jo vært interessant.

Prøv å roe ned litt på linjebruken og se om det bedrer seg da , les avisenes forsider trykk refresh osv.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg bruker "bare kabel" om jeg kan og det er alltid mye mere stabilt. Så problemet er nok ikke "dine.maskiner".

Det er ikke usannsynlig at problemet er hos utleier , eller belastnings relatert.

Kanskje utstyret dems ikke tåler alle connection forsøk du initierer med streaming og torrent.

Hvordan Internett linje og utstyr er det , og hvor mange brukere deler denne aksessen kunne jo vært interessant.

Prøv å roe ned litt på linjebruken og se om det bedrer seg da , les avisenes forsider trykk refresh osv.

Har oppdatert til Windows 10, men problemet fortsetter å oppstå. Har funnet ut at det ikke skjer på den andre pcen min, bare ACER pcen (den jeg har oppdatert). På den andre pcen min kan jeg holde på med tusenvis av ting samtidig uten at det er noe problem, mens på ACER - pcen så detter internettet ut med en gang jeg streamer noe. Fikk med en liten guide  bok til hvordan man skulle koble til internettet når jeg flyttet inn her, og har sjekket at alt stemmer over med innstillingene Får opp en melding om "begrenset nettverk", aner ikke hva det kan være.. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...