Gå til innhold

Deaktivere tastaturet på bærbar PC


Anbefalte innlegg

For en stund siden klarte jeg å søle masse melk på min bærbare PC. Det ser ut til at bare tastaturet tok skade. Bare knappen "n" fungerer skikkelig nå. Jeg skaffet meg derfor et sånt tastatur som man kobler til. Problemet er at det første tastaturet av og til får skjermen til å scrolle ned, noe som er utrolig irriterende. Når det skjer kan jeg kun scrolle ved å holde inne noen bestemte taster på det tastaturet som ikke er tilkoblet.

 

Jeg lurer derfor på hvordan jeg får deaktivert dette tastaturet. Deaktiveringsmuligheten er grå og kan ikke velges på tastaturinnstillingene.

 

Det slår meg forresten nå at scrolle-problemet, etter hva jeg vet, ikke nødvendigvis har noe med tastaturet å gjøre. Er dette mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har strevd mye med å koble ut faenskapen manuelt, men får det ikke til. Har så langt klart å fått ut alle skruene, men dekselet som holdet over og undersiden av maskinen sammen sitter selvfølgelig bom fast på ett punkt. Kommer ikke til tastaturet bare ved å fjerne beskyttelsen over tastene. Vet ikke om det er trygt å rive delene fra hverandre, men det skal jo liksom være mulig å komme til hardwaren når en har tatt ut alle skruer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...