Gå til innhold

Strømmåling av varmepumpe ute

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat fått installert ny varmepumpe, og denne har strøm tilkoblet på utedelen, ikke inndelen som den gamle. Så, hvordan måler dere strømforbruk på slike? De to z-wavemodulene jeg har til slikt er ikke beregnet til utendørsbruk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Var nok litt for lite presis i første innlegg :) Strømtilførsel til VP går via et stikk ute, dette står på egen kurs for VP, kabel rett til sikringsskap. Skal ha strømmåling via z-wave (fortrinnsvis, evt. et eller annet som kan leses via RFXCOM) for å få det inn i Homeseer.

AleksanderØ: Det er akkurat det jeg gjerne skulle gjort, men de modulene jeg vet om er ikke beregnet på utebruk.

Mulig jeg må bruke en slik i kombinasjon med en slik?

Edit: Jeg fant, jeg fant! https://www.tronika.no/no/zwave-apparatstyring/142-bryter-05438.html

:)

Edit: ...men den måler ikke forbruk, nei...:(

Endret av mk1 black limited
Skrevet

Blir akkurat likens å koble den opp i sikringsskapet som å montere den modulen der ute, just saying :p

Innendørs montasje er vel faktisk å foretrekke. Minst feilkilder. ;)

Skrevet

Blir akkurat likens å koble den opp i sikringsskapet som å montere den modulen der ute, just saying :p

Innendørs montasje er vel faktisk å foretrekke. Minst feilkilder. ;)

Ja, enig i det. Men: Det er nå lagt en egen kurs ut til VP. Med eget stikk ute. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få koblet inn en modul for strømmåling i sikringsskapet (ikke er det plass der heller) uten å montere en stikkontakt på veien? Og det synes ikke elektrikeren er noe særlig lurt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...