stiando Skrevet 10. november 2003 Skrevet 10. november 2003 Hei! Jeg har en ISDN-boks og vil gjerne ha en trådløs forbindelse fra den til min bærbare pc. Jeg har forstått at jeg da må ha en trådløs router/ruter til ISDN-boksen, og wlan-kort på pc'en. Men kan jeg bruke en trådløs bredbåndsrouter selv om det er ISDN? Kan jeg f.eks. bruke denne: http://www.psdata.no/default.asp?proddetails=98829 ? Finner ingen trådløse routere som står spesifisert at er for ISDN...
agvg Skrevet 10. november 2003 Skrevet 10. november 2003 Hei!Jeg har en ISDN-boks og vil gjerne ha en trådløs forbindelse fra den til min bærbare pc. Jeg har forstått at jeg da må ha en trådløs router/ruter til ISDN-boksen, og wlan-kort på pc'en. Men kan jeg bruke en trådløs bredbåndsrouter selv om det er ISDN? Kan jeg f.eks. bruke denne: http://www.psdata.no/default.asp?proddetails=98829 ? Finner ingen trådløse routere som står spesifisert at er for ISDN... Siemens har trådløse ISDN-kort som bruker ordinære baser for trådløsetelefoner. Hvis du vil ha WLAN kan du kjøpe en ISDN-router og et aksesspunkt. Det finnes kombinerte bokser med de er ganske dyre.
stiando Skrevet 11. november 2003 Forfatter Skrevet 11. november 2003 Men hvorfor er det så mye vanskligere (OG DYRERE!) når det gjelder ISDN i forhold til xDSL? Hvorfor kan ikke en router som er beregnet på bredbånd brukes på ISDN, skulle jo tro at den kan kobles til en ISDN-linje selv om den er beregnet på noe bedre?
agvg Skrevet 11. november 2003 Skrevet 11. november 2003 Men hvorfor er det så mye vanskligere (OG DYRERE!) når det gjelder ISDN i forhold til xDSL?Hvorfor kan ikke en router som er beregnet på bredbånd brukes på ISDN, skulle jo tro at den kan kobles til en ISDN-linje selv om den er beregnet på noe bedre? xDSL og ISDN er jo totalt forskjellige teknologier, du finner ikke mange xDSL-routere som funker på analog heller. ISDN er svært lite utbredt i verdenmålestokk, ergo er utvalget i utstyr lite og ganske dyrt. Draytek har det du ønsker men det blir fort over 3000,- for den routeren.
gerignyg Skrevet 21. november 2003 Skrevet 21. november 2003 WICOM har en løsning for en kombiboks wlan/isdn-ruter - som koster nærmere en tusenlapp... Jeg har ikke testet denne løsningen selv, men jeg tror man kan slippe billigere unna enn hva som står lenger opp i denne tråden:)
Bernt Skrevet 21. november 2003 Skrevet 21. november 2003 Har en Unex 411i Bredbandsruter mISDN back-up. Den funker slik du spør om, men finner den ikke til salgs lengere. Prøv evt, brukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå