Gå til innhold

Hvor kan jeg kjøpe Windows 7 Ultimate lisens?


Gjest Slettet-qfohT7

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-qfohT7

Jeg trodde dette skulle være en enkel sak, men tilsynalatende ikke. Jeg trenger å kjøpe en del Windows 7 Ultimate lisenser, men klarer ikke finne noe fornuftig sted å bestille dette? Er dette så utgått at det er umulig å få tak i, eller finnes det noen digitale distribusjonskanaler jeg kan kjøpe en lisens fra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes ikke - du er avhengig av evt å finne en forhandler ett sted i verden som  har noen liggende fra da dette var i markedet for mange år siden.

 

Men - hvorfor må du ha ultimate? - Så vidt jeg husker så var det stort sett bare noen ekstra media-ting som fulgte med ekstra på disse?

 

Du kan kjøre Windows 7 Pro eller Enterprise f.eks hvis du kjøper volumlisenser, men bortsett fra det er du nok avhengig av vanlige OEM-lisenser nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Finnes ikke - du er avhengig av evt å finne en forhandler ett sted i verden som  har noen liggende fra da dette var i markedet for mange år siden.

 

Men - hvorfor må du ha ultimate? - Så vidt jeg husker så var det stort sett bare noen ekstra media-ting som fulgte med ekstra på disse?

 

Du kan kjøre Windows 7 Pro eller Enterprise f.eks hvis du kjøper volumlisenser, men bortsett fra det er du nok avhengig av vanlige OEM-lisenser nå.

 

Rett og slett sær industriprogramvare som er godkjent og testet for bruk på kun Enterprise og Ultimate. Desverre så har vi ikke noen volumlisens avtaler, og er usikker på hvordan det vil fungere da dette er maskiner som skal leveres til en kunde. Fordelaktig.no så jo om enn litt mer lovende ut. Hjelper heller ikke på at jeg også trenger en Win2008 R2 lisens :)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Hvis det er til en kunde og du kan fakturere det så ville jeg vel gått for enterprise istedet for å kjøpe nedlastbar utgått programvare fra en ukjent side.

 

Isåfall kjøper du bare WIndows 8 enterprise open-lisenser i riktig antall, så kan du laste ned 7 fra portalen til MS.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Hvis det er til en kunde og du kan fakturere det så ville jeg vel gått for enterprise istedet for å kjøpe nedlastbar utgått programvare fra en ukjent side.

 

Isåfall kjøper du bare WIndows 8 enterprise open-lisenser i riktig antall, så kan du laste ned 7 fra portalen til MS.

 

Jeg liker heller ikke dodgy sider på nettet. Pleier vanligvis få alt preinstallert med OEM lisenser, så er desverre ikke så bevandret i Microsofts lisens verden :) Ikke helt sikker på om jeg var med på det siste trikset ditt der Kjetil?

Lenke til kommentar

 

Hvis det er til en kunde og du kan fakturere det så ville jeg vel gått for enterprise istedet for å kjøpe nedlastbar utgått programvare fra en ukjent side.

 

Isåfall kjøper du bare WIndows 8 enterprise open-lisenser i riktig antall, så kan du laste ned 7 fra portalen til MS.

 

Jeg liker heller ikke dodgy sider på nettet. Pleier vanligvis få alt preinstallert med OEM lisenser, så er desverre ikke så bevandret i Microsofts lisens verden :) Ikke helt sikker på om jeg var med på det siste trikset ditt der Kjetil?

 

 

Open/Volum-lisensene gir deg nedgraderingsrett, så du kjøper det antall lisenser du skal ha av nyeste versjon (min 5 lisenser, i ditt tilfelle Windows 8 enterprise, tror det er varenr CV2-00025) - da får du tilgang til idsse lisensene i microsoft VLSC-portal, der du kan hente ut produktnøkler og laste ned media for Windows 7 dersom det er det du ønsker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Open/Volum-lisensene gir deg nedgraderingsrett, så du kjøper det antall lisenser du skal ha av nyeste versjon (min 5 lisenser, i ditt tilfelle Windows 8 enterprise, tror det er varenr CV2-00025) - da får du tilgang til idsse lisensene i microsoft VLSC-portal, der du kan hente ut produktnøkler og laste ned media for Windows 7 dersom det er det du ønsker.

 

Supert. Takk for info. Dette skal jeg undersøke nærmere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...