Gå til innhold

Filosofi/strategi til de ulike kamera-produsentene.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det gjelder Canon så tenker jeg at de har et dilemma, skal de følge trendene må de komme med en ny objektiv-fatning og satse fullt utpå speilløst, men speilløst-salget har delvis stagnert generelt og vil dette bli den store melkekua i fremtiden?.

Men de har produsert 120 mil. EF-objektiver frem til nå og vil nok ikke kaste disse i søpla ennå pga. ganske mange lojale kunder.

Canon er også en stor organisasjon med en tunggrodd og innfløkt struktur så innovasjonen kommer på etterskudd i forholdt til konkurrenter men jeg er ganske sikker på at vi vil se store nyvinninger i fremtiden og på de områder som vi ikke hadde trodd de ville satset på.

 

Nikon ligger nok på linje men Canon strukturelt og har sine egne løsninger som passer mange men trenger også å tenke nytt.

 

Mikro 4/3 har blitt en stabil plattform som passer hobbyfotografene perfekt med et stort utbud av utstyr og annonserte nyheter nesten daglig, men kanskje litt for mye gjentagelser med små forskjeller?

 

Samsung er spennende angående kameraene/objektivene men vil de fortsette og satse på avanserte kameraer med en såpass liten markedsandel som de har nå eller legge ned ?

 

Sony er som de alltid har vært, kjører sitt egent løp med mange gode løsninger.

Dessverre så mener de at solgt er solgt og hva de produserte i går burde ikke ha innvirkninger på fremtidlige innovasjoner, kundene kan alltid kaste det de kjøpte i går og kjøpe alt på nytt i morgen.

Endret av Nautica
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Samsung er spennende angående kameraene/objektivene men vil de fortsette og satse på avanserte kameraer med en såpass liten markedsandel som de har nå eller legge ned ?

 

Har Samsung NX300M og merker at det er mer for allmennheten. Leitet etter manuelle linser som skunne passe med adapter etc, men det er ikke så mye å velge mellom. Skulle jeg kjøpt et nytt systemkamera tror jeg at jeg ville valgt olympus. Sony virker også intressant men føler det samme som du nevner. Likevel ser det ut til at en kan putte på mye forskjellig manuell optikk da det er mange adaptere å velge mellom.

Lenke til kommentar

 

Samsung er spennende angående kameraene/objektivene men vil de fortsette og satse på avanserte kameraer med en såpass liten markedsandel som de har nå eller legge ned ?

 

Har Samsung NX300M og merker at det er mer for allmennheten. Leitet etter manuelle linser som skunne passe med adapter etc, men det er ikke så mye å velge mellom. Skulle jeg kjøpt et nytt systemkamera tror jeg at jeg ville valgt olympus. Sony virker også intressant men føler det samme som du nevner. Likevel ser det ut til at en kan putte på mye forskjellig manuell optikk da det er mange adaptere å velge mellom.

 

 

Du finner lett adaptere til forskjellige kjente objektivprodusenter for NX-systemet (kun manuelle funksjoner):

http://www.bhphotovideo.com/c/buy/Samsung/Ntt/samsung+nx+lens+adapter/N/0

 

Du får også kjøpt manuelle objektiver fra Samyang Optics (også under navnene Bower, Rokinon, Walimex) som passer for NX uten adapter:

http://www.samyang-lens.co.uk/samyang-lenses.html

Lenke til kommentar

Lurer på hva som er strategi til de ulike kameramerkene. Eks så går vel Canon veldig bredt, men kanskje ikke så mye i dybden. Samsung skal være fancy og funksjonsrikt da de sikter mer for allmenheten.

Du trenger ikke verken lure eller spekulere på dette, det ligher stort sett tilgjengelig på de ulike produsentenes nettsider.

Jeg er kunde hos Nikon og Fuji, så her er de to:

 

http://nikon.com/about/info/philosophy/index.htm

 

http://www.fujifilm.com/about/profile/philosophy/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...