Gå til innhold

Har Dali Lektor 3. Trenger stereoforsterker.


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier så er jeg på jakt etter en stereoforsterker.

Stiller lave krav til tilkoblingsmuligheter o.l. Det jeg trenger er noe som kan drive høyttalerne mine på en god måte. Ellers er jeg litt forfengelig og vil gjerne ha noe som ikke ser ut som det ble designet av en full franskmann (franskmenn flest vil sikkert bedyre at design er opp til enhver) :)

 

Noen som har forslag?

Har vært inne å sett på bruktmarkedet i nærheten, men der var det ikke noe av umiddelbar interesse. dog så jeg bare i Kristiansand.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du sier noe om musikksmak og budsjett blir det lettere å finne gode alternativer. 

Generelt er Lektor 3 små høyttalere, men ikke spesielt lettdrevne likevel. En forsterker med viss kvalitet er å foretrekke, ellers vil du fort miste noe av bunnen. Kan lettest anbefale Primare i22dac til 7990. Men det er gjerne over budsjettet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Den du nevner er en del over budsjettet. Slapp så greit unna sist jeg spurte om råd til de samme høyttalerne. Ble da anbefalt Harman Kardon HK980, noe som fungerte veldig greit. Men den forsterkeren er borte vekk.. Den fikk jeg forøvrig på tilbud akkurat da for 3500.

 

Blir mye god gammel rap med en del bass i. De spilte veldig fint med denne HK980'en, og vil gjerne ha noe som spiller like kontrollert over "hele registeret". Det skal nevnes at jeg den gang så meg rundt etter en aktiv sub. fordi jeg synes lyden var så fin men at den dypeste bassen manglet på noenlunde lavt volum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...