Gå til innhold

Denne svenske YouTube-stjernen tjener nesten 60 millioner kroner i året


Anbefalte innlegg

"Ting som ikke er bra"? Er det så fælt at en Svenske tjener fett på å lage videosnutter? Det er ikke litt smålighet som viser seg, da?

 

Her er poenget: Vi lever i et fritt samfunn, hvor folk ser på det de ønsker, og inngår forretningsavtaler slik de ønsker. Så vidt jeg vet er dette faktisk en god ting.

 

Videre: Hvis vi antar at du har en gjennomsnittlig årslønn(500k), og trekker fra det nødvendige for å klare seg i Norge(150k), har du 350k til overs. Ditt overskudd kan altså hjelpe en fattig Inder like mye som Pewdiepies overskudd kan hjelpe deg.

 

Så igjen, det er bare å lede an hvis du er lei av ting som 'ikke er bra'.  :thumbup:

 

Det kan sikkert diskuteres om det er bra eller ikke, argumentet "gjør det bedre selv da eller hodl kjeft" er likefullt et ekstremt dårlig argument. Du aner ingenting om hva jeg eller andre som mener Pew tjener for mye gjør for å hjelpe fattige indere eller ikke. Forøvrig er det ikke sånn som meg som burde nye godt av en jevnere inntektsfordeling.

 

Og nei, man kan ikke inngå forretningsavtaler akkurat som man ønsker.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Forøvrig er det ikke sånn som meg som burde nye godt av en jevnere inntektsfordeling.

 

Greit nok. Jeg synes likevel det blir litt dumt å klage på at noen har ufortjent høy inntekt når man selv bor i verdens dyreste land uten å slite med økonomien (regner jeg med)

 

Og nei, man kan ikke inngå forretningsavtaler akkurat som man ønsker.

Ikke det? Man er så klart begrenset av loven, men ellers kan man vel bruke pengene sine som man vil -- slik tilfellet er mellom Pewdiepie og hans publikum.

Endret av Torpedo_Peter
Lenke til kommentar

 

 

Forøvrig er det ikke sånn som meg som burde nye godt av en jevnere inntektsfordeling.

 

Greit nok. Jeg synes likevel det blir litt dumt å klage på at noen har ufortjent høy inntekt når man selv bor i verdens dyreste land uten å slite med økonomien (regner jeg med)

 

Og nei, man kan ikke inngå forretningsavtaler akkurat som man ønsker.

Ikke det? Man er så klart begrenset av loven, men ellers kan man vel bruke pengene sine som man vil -- slik tilfellet er mellom Pewdiepie og hans publikum.

 

 

Ja, det synes du sikkert, det er jo mye mer behagelig å stikke hodet i sanda og slippe å bli minnet på at ting ikke alltid er helt som de burde i verden. Da måtte man jo kanskje risikere å måtte foreta seg noe i verste fall....

 

Ja, og lovens begrensninger er ganske store.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle noen bry seg, sånn egentlig? Han er kjendis, han har en trofast gruppe med følgere som liker det han gjør.. Hvorfor skulle han ikke få betalt for reklameplassen på sine videoer?

 

Folk må slutte å bry seg så mye om hva andre gjør, og heller se seg selv i speilet.

 

Bra skrevet? litt teit kanskje? Men det e jo ikke hans feil at han tjener så mye penger? vis du e god i noe etc, film det og last det opp på youtube, kanskje du får mange subscribers? du forsetter med det og plutselig får du veldig mange "hits"subscribers" så tjener du penger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...