Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

muskelknute


heblilla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

KIRURGI for å fjerne muskelknute?! galskap!

Om du har en vond msukel, er det ofte en grunn til det. f.eks at denne kompenserer for en annen muskel, som er svak.

Du må skrive litt mer om hva problemet er.

Mer om problemet:

 

Altså, i kinnet har jeg en hard vond klump i tilknytning til masseter-muskelen. Den er litt av og på, men hvis jeg er stressa, blir den hard, mere synlig, og vond. Har tatt biopsi, ingen unormale celler.  Gjorde heller ikke utslag på mr.

Legen sa "noen ganger slår muskler en krøll på seg"  Vet ikke helt hva det betyr, men jeg har begynt å kalle dette en muskelknute, siden ingen har kunnet fortelle meg hva det er. Den føles som det. Men hvis jeg masserer den, blir den ikke bedre, bare ømmere.

Lenke til kommentar

 

KIRURGI for å fjerne muskelknute?! galskap!

Om du har en vond msukel, er det ofte en grunn til det. f.eks at denne kompenserer for en annen muskel, som er svak.

Du må skrive litt mer om hva problemet er.

Mer om problemet:

 

Altså, i kinnet har jeg en hard vond klump i tilknytning til masseter-muskelen. Den er litt av og på, men hvis jeg er stressa, blir den hard, mere synlig, og vond. Har tatt biopsi, ingen unormale celler.  Gjorde heller ikke utslag på mr.

Legen sa "noen ganger slår muskler en krøll på seg"  Vet ikke helt hva det betyr, men jeg har begynt å kalle dette en muskelknute, siden ingen har kunnet fortelle meg hva det er. Den føles som det. Men hvis jeg masserer den, blir den ikke bedre, bare ømmere.

 

Slutt å knip kjeven når du stresser.

 

http://treningogrehab.no/viktigheten-kjeveokklusjon/

Lenke til kommentar

 

 

KIRURGI for å fjerne muskelknute?! galskap!

Om du har en vond msukel, er det ofte en grunn til det. f.eks at denne kompenserer for en annen muskel, som er svak.

Du må skrive litt mer om hva problemet er.

Mer om problemet:

 

Altså, i kinnet har jeg en hard vond klump i tilknytning til masseter-muskelen. Den er litt av og på, men hvis jeg er stressa, blir den hard, mere synlig, og vond. Har tatt biopsi, ingen unormale celler.  Gjorde heller ikke utslag på mr.

Legen sa "noen ganger slår muskler en krøll på seg"  Vet ikke helt hva det betyr, men jeg har begynt å kalle dette en muskelknute, siden ingen har kunnet fortelle meg hva det er. Den føles som det. Men hvis jeg masserer den, blir den ikke bedre, bare ømmere.

 

Slutt å knip kjeven når du stresser.

 

http://treningogrehab.no/viktigheten-kjeveokklusjon/

 

85% av oss svelger feil?

Det er sannelig mye rart folk finner ut...

 

Skal prøve å holde tunga rett i munnen..

 

 

Vanskelig å kontrollere kjeven. Særlig når man har kjeveledds-dysfunksjon. Men takk for innspill. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...