Gå til innhold

Microsoft kutter nesten 8000 stillinger


Anbefalte innlegg

Snapchat er bare ett eksempel. Hva med en ordentlig Youtube-applikasjon? Er det på grunn av konkurransen med Google?

 

Google bruker sin monopolsituasjon innen nett video for å sperre Microsoft ute fra mobilen. Og det er en bevist handling.

Apple er ikke en reel konkurrent til Google. Apple har sitt Premium segment, hvor de tjener gode penger, men ser ikke ut til å bry seg så mye om resten av markedet.

Microsoft hadde utviklet en god YouTube app allerede til WP7 men det er blitt nektet å gi den ut.

I følge rykter kommer beskjeden om at WP ikke skal ha en YouTube app fra toppenledelsen i Goolge.

Microsoft har et par ganger prøvd å slippe denne appen , ifb med at Google sjefen var ute å snakket om hvordan man måtte ha et åpent internett for alle.

Men Google har da vært raskt ute å beklaget seg for at denne appen bryter et eller annet "ToS".

Microsoft har tatt ned appen, fikset dette, så bruker Google litt tid på å finne noe annet de mener er galt.

En av de første utgavene hadde mulighet for å se YouTube filmer i offline modus, men kun vises via YouTub appen. Dette var i følge Google helt uhørt, og internett var i harnisk. Så gikk det 2 mnd så introdusert Google samme funksjon i Android og iOS utgaven til internetts store aplaus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Hva er egentlig hovedårsaken til at WP ikke har Snapchat?

Jeg har prøvd å finne ut av det, og det mest fornuftieg jeg har funnet er at sjefene er nerder av den gamle skolen. Vi snakker om typen som "Linux is 4 teh 1337, but I useh Mac also cause they R so pretty. Micro$oft is teh Dev1L".

 

Faktiske nerder ville hatt et API som åpnet for at andre kunne laget appene for dem ...

Det fantes en del gode tredjeparts Snapchat apper for WP før, men for en stund siden stengte de tilgangen til serverne for tredje parts applikasjoner. Rudy Huin, som stod bak en del av disse appene, har også tilbudt Snapchat å lage en offisiell app for WP, men CEO'en deres nekter. Så det hele virker som god gammeldags "windows sucks, fordi microsoft er ond og det er kult å hate dem" mentalitet.

Lenke til kommentar

Treffer ikke MS planken ved neste lansering av sin mobile Windows 10, så tror jeg de før skikkelige problemer. Standard Windows 10 til PC er ikke lenger et alternativ for den vanlige bruker. Vi som spiller eller har spesielle krav blir sikkert fornøyd, men alle de andre som mest benytter FB og web-sørfing trenger ikke Windows. Det er bare dyrt og unødvendig. Jeg er forundret over redusert satsning på mobilt utstyr. Det er her framtiden ligger. Ikke i PCer som før.

 

Microsoft har et gigantisk kundenettverk i bedriftsmarkedet, så PC er absolutt aktuelt ennå.

Er ellers enig med deg; jeg, som er forholdvis "avansert bruker", klarer meg godt med en Chromebook til det meste. Kraftigere Windows-maskin må dog til når jeg skal behandle video, spille og litt andre saker og ting.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så det hele virker som god gammeldags "windows sucks, fordi microsoft er ond og det er kult å hate dem" mentalitet.

Flott. Hadde lett gjort det samme om jeg var i Snapchats posisjon. Jeg føler deilig skadefryd når jeg ser Microsoft slite. Måtte Apple stå for tur.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...