Gå til innhold

Ny Destiny-utvidelse er proppfull av innhold


Anbefalte innlegg

Destin ja. Artig spill. Eller kanskje å kalle det artig konsept er en bedre beskrivelse. Jeg spilte det mye den første måneden, men så la jeg det på hylla i ren frustrasjon over manglende historie og et loot-system jeg ikke helt fikk tenning på. 

Plukka det opp igjen for et par uker siden og har hatt mange timer med fantastisk underholdning. Yupp, jeg innrømmer det. Jeg klarte det kunstykket å bli hekta på et spill jeg hatet noen måneder tidligere. Så hva var det som skjedde? 

 

For det første så ble jeg med i en clan som spiller ofte sammen og vi gjør raids, strikes og en del pvp. Det hjelper godt på når det gjelder Destiny. Fraværet av en god historie gjør at man kan skape sine egne historier og opplevelser sammen med andre. 

 

Jeg sluttet å betrakte Destiny som et spill som tilfører mye dersom en er ute etter en god "singleplayer" opplevelse. Det er vel ingen tvil om at spillet er bygd opp fra bunnen av med det for øye at man skal spille sammen med andre.

 

Jakten på våpenbounties som gir tilgang til exotics kan jo lett sammenlignes med oppdrag fra andre rollespill/mmorpg. 

 

Prislappen på The Taken King (369,- eller 40usd) ser jeg ikke på som noe problem. Har jeg lyst på et spill så kjøper jeg det.

 

Samtidig så får jeg ofte en følelse av at pengekåte løker i Activision styrer spillets fremdrift. Er jo kommet mange artikler som peker på at mye av innholdet som vi har betalt for i ettertid var klart ved lansering. Dette syns jeg ikke noe om, men erkjenner at Bungie neppe er alene om dette. Money makes the world spinn.  (således deilig å se alt gratisinnholdet som har kommet til The Witcher 3 siden lansering). 

 

Men det er altså noe sjarmerende med Destiny. Skytemekanikken er god og multiplayeren er bra. Skjønt flere mods etc som kommer med Taken King er høyst velkommen. 

 

Og sånn kan jeg fortsette. Men konklusjonen min er fortsatt at jeg digger Destiny. Det hjalp veldig på å legge fra seg tanker om hva spillet kunne, eller burde vært og heller konsentrere seg om det som er bra med det. For i mine øyne er det mye. 

 

Jeg er ofte klar for strikes eller Crucible så legg gjerne til Grimvarg på xbox one dersom du har lyst til å være med.

Endret av firberblad
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I spill som WoW betaler du en drøy hundrelapp i måneden bare for å spille spillet i tillegg til prisen du betalte for spillet.

 

At Bungie skal ha penger for sitt nye content skjønner jeg ikke at folk griner over... Om du ikke digger det så slutt å spill.. er ikke verre enn det, det gjorde hvertfall jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...