Gå til innhold

Samsung Galaxy S6


Gjest Bruker-325285

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-325285

Hallo! Jeg har en Samsung galaxy S6 som for det første bruker forferdelig mye ram. Og når jeg har lukket alle programmer så står det fortsatt at den bruker ca. 75% av rammen.

 

Har også et problem med at noen ganger kan den ikke spille av videoer. 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den skal bruke mye ram, for det er slik telefonen holder seg rask og smooth i det du foretar deg. Har du derimot problemer med at telefonen varsler om ram-problemer eller full ram, så er det noe annet. Opplever du det? 

 

Er det videoer du har lagt inn selv? Youtube? Hva er feilmeldingen (om det kommer en)?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

RAM er til for å brukes! Apps skal i utgangspunktet kun "lukkes" hvis de har hengt seg eller ikke oppfører seg som de skal. Multitasking på Android er ikke som på Windows ;)

Hei

 

Du har kanskje svar på dette og

Har en Samsung S6 Edge. Min bruker opp mot 89 til 92% ram. Vet ikke om dette er opp i mot litt for mye. Merker det best på når jeg skriver meldinger og at telefonene henger seg litt på grunn av at bokstavene kommer litt etter. Men dette er bare noen ganger

 

 Har en del APP på telefonen. Det kan jo være ett problem.

Hvor mye ram bør der være igjen?

Lenke til kommentar

 

RAM er til for å brukes! Apps skal i utgangspunktet kun "lukkes" hvis de har hengt seg eller ikke oppfører seg som de skal. Multitasking på Android er ikke som på Windows ;)

Hei

 

Du har kanskje svar på dette og

Har en Samsung S6 Edge. Min bruker opp mot 89 til 92% ram. Vet ikke om dette er opp i mot litt for mye. Merker det best på når jeg skriver meldinger og at telefonene henger seg litt på grunn av at bokstavene kommer litt etter. Men dette er bare noen ganger

 

 Har en del APP på telefonen. Det kan jo være ett problem.

Hvor mye ram bør der være igjen?

 

 

Hei, akkurat på S6'en har de gjort noe litt rart med memory killeren, men i utgangspunktet er det som sagt ikke noe du trenger å tenke på. Når telefonen "henger" på måten du beskriver er det som regel ikke pga lite RAM. S6 og S6 Edge har nok et par systemoppdateringer å gå på før ytelsen er der den burde være så det er nok heller det som er problemet. Husk også at hvis du bruker themes så kan du merke at ytelsen går ned et par hakk. 

 

I utgangspunktet er det ikke et problem med kun 10% ledig RAM nei. I ditt tilfelle vil jo det bety at det er ca 300 mb med lynrask RAM som bare venter på å bli allokert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

RAM er til for å brukes! Apps skal i utgangspunktet kun "lukkes" hvis de har hengt seg eller ikke oppfører seg som de skal. Multitasking på Android er ikke som på Windows ;)

Hei

 

Du har kanskje svar på dette og

Har en Samsung S6 Edge. Min bruker opp mot 89 til 92% ram. Vet ikke om dette er opp i mot litt for mye. Merker det best på når jeg skriver meldinger og at telefonene henger seg litt på grunn av at bokstavene kommer litt etter. Men dette er bare noen ganger

 

 Har en del APP på telefonen. Det kan jo være ett problem.

Hvor mye ram bør der være igjen?

 

 

Hei, akkurat på S6'en har de gjort noe litt rart med memory killeren, men i utgangspunktet er det som sagt ikke noe du trenger å tenke på. Når telefonen "henger" på måten du beskriver er det som regel ikke pga lite RAM. S6 og S6 Edge har nok et par systemoppdateringer å gå på før ytelsen er der den burde være så det er nok heller det som er problemet. Husk også at hvis du bruker themes så kan du merke at ytelsen går ned et par hakk. 

 

I utgangspunktet er det ikke et problem med kun 10% ledig RAM nei. I ditt tilfelle vil jo det bety at det er ca 300 mb med lynrask RAM som bare venter på å bli allokert.

 

Takk for rakst svar.

Eg ser den angående systemoppdateringer. Og det har eg tror på

Eg hadde i begynnelsen problemer med at Smart Manger hele tiden kom opp med "det er oppdaget uautoriserte handlinger. start enheten på nytt for å tilbakestille eventuelle uautoriserte endringer."

Tok dette opp med Samsung Norge og de hadde ikke hørt om problemet, og ville at eg skulle sende denne inn hvor jeg hadde kjøpt telefonen ( telenor )og bare lo av meg da eg sa eg hadde sjekke sider fra England hvor det var mange som hadde problemer med dette og at det ville komme en oppdatering som ville fikse dette. Kunne ikke sammenligne Norge og UK. 

Og problemet ble fikset når ny systemoppdatering kom ut 08.juli.2015 

Lenke til kommentar

RAM er til for å brukes! Apps skal i utgangspunktet kun "lukkes" hvis de har hengt seg eller ikke oppfører seg som de skal. Multitasking på Android er ikke som på Windows ;)

 

Var selv klar over dette, men lurer på en ting. F.eks Facebook som ofte ligger å surrer i bakgrunn på de fleste telefoner, hvordan håndterer Android denne appen? For man får jo varsler med én gang det skjer noe, ligger denne i bakgrunn med minimal prosessorbruk? 

Lenke til kommentar

 

RAM er til for å brukes! Apps skal i utgangspunktet kun "lukkes" hvis de har hengt seg eller ikke oppfører seg som de skal. Multitasking på Android er ikke som på Windows ;)

 

Var selv klar over dette, men lurer på en ting. F.eks Facebook som ofte ligger å surrer i bakgrunn på de fleste telefoner, hvordan håndterer Android denne appen? For man får jo varsler med én gang det skjer noe, ligger denne i bakgrunn med minimal prosessorbruk? 

 

 

Som jeg skrev i innlegget du linker til så er det ikke slik at Android apps ligger å "surrer i bakgrunnen" på samme måte som på feks Windows. Når du går ut av en Android-app settes den på "pause" og her benyttes litt RAM for å sørge for at du kan hente den opp igjen raskt ved en senere anledning. En app kan dog benytte seg av såkalte BroadcastReceivers, eller ContentObservers til feks å motta varsler på en veldig effektiv måte uten at hele appen trenger å ligge å kverne i bakgrunnen til en hver tid. En app kan også kjøre en eller flere Services. Disse kjører kontinuerlig og kan i værste fall bruke en del ressurser hvis de ikke oppfører seg skikkelig.

 

Når du killer en app så har det ingen innvirkning på BroadcastReceivers, osv så det eneste du egentlig oppnår er at neste gang du henter frem app'en så må den lastes inn fra disk istedet for RAM, noe som krever mye mer ressurser.

Endret av Zyg0te
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...