ZizMan Skrevet 9. november 2003 Skrevet 9. november 2003 Jeg skal snart velge meg Adsl og jeg tror det blir Tele2, er det et lurt valg i tenkte på prisen og nedlastninger??
Corbin Skrevet 9. november 2003 Skrevet 9. november 2003 Tele2 holder ikke hva de lover. kjoep Kvalito eller no'. Hilsen en Tele2-kunde
Cthulhu Dawn Skrevet 9. november 2003 Skrevet 9. november 2003 kasnkje DU har problemer med Tele2, men det er mange andre som ikke har det.
Avidi Skrevet 9. november 2003 Skrevet 9. november 2003 Vet ikke om kvalito holder det de lover heller. Har hørt masse klager mot dem i det siste.
Mekkeren Skrevet 9. november 2003 Skrevet 9. november 2003 Jeg skal snart velge meg Adsl og jeg tror det blir Tele2, er det et lurt valg i tenkte på prisen og nedlastninger?? vi har Tele 2 ADSL, og det virker da ganske bra egentlig. kan kansje være noe små kluss av og til men... Greit nok syns jeg.
darker Skrevet 9. november 2003 Skrevet 9. november 2003 nextgentel fungerer helt ok for min del.. firstmile da?
frengky Skrevet 9. november 2003 Skrevet 9. november 2003 Hørte at Tele2 var noe plaget med nede tid for meg i Sarpsborg, men rimlig pris valgte jeg å bruke Tele2 allikevel. Fungert utmerket den fra jeg fikk det (2mnd), men denne helga har jeg hatt STORE problemer. De ble kanskje ekstra store side jeg denne helga har vært helt avhengig av nettet pga. WRC og live oppdatering.
siDDis Skrevet 9. november 2003 Skrevet 9. november 2003 har og tele2 og er fornøyd med det eg får til prisen uansett rutinga til telia/battle.net kunne ha vore LANGT betre
Corbin Skrevet 9. november 2003 Skrevet 9. november 2003 kasnkje DU har problemer med Tele2, men det er mange andre som ikke har det. Alle her i nabolaget som har Tele2 har hatt problemer noen ganger.
Mekkeren Skrevet 9. november 2003 Skrevet 9. november 2003 Hørte at Tele2 var noe plaget med nede tid for meg i Sarpsborg, men rimlig pris valgte jeg å bruke Tele2 allikevel. Fungert utmerket den fra jeg fikk det (2mnd), men denne helga har jeg hatt STORE problemer. De ble kanskje ekstra store side jeg denne helga har vært helt avhengig av nettet pga. WRC og live oppdatering. Vi har faktisk også hatt en del problemer med Nettet denne Helga, vet ikke hvorfor. kansje mye trafikk? har vært litt ustabil. har vært veldig treg også i denne helga. men men... trafikk kan det da sikkert bli fra tid til annen.
AK47 Skrevet 9. november 2003 Skrevet 9. november 2003 Jeg har hatt Tele2 og er veldig fornøyd. De har god service, og langt raskere enn telenor til å ta suport-telefonene. For øvrig har jeg hatt litt raskere linje enn lovet.
pertm Skrevet 9. november 2003 Skrevet 9. november 2003 Jeg har Tele2 og er fornøyd. En kan vel få problemmer med alle leverandører hvis en er uheldig...
Gilbert Skrevet 9. november 2003 Skrevet 9. november 2003 ojoj fikk dette resultatet på it-avisen: "IP-adressen 80.212.94.63 lastet ned 1020210 Bytes på 11.21 sekunder. Nedlastingshastighet: 728 kbit/s." utrolig kult, har aldri betalt for noe mer enn minste pakke (telenor)... =D
Mekkeren Skrevet 9. november 2003 Skrevet 9. november 2003 ojoj fikk dette resultatet på it-avisen: "IP-adressen 80.212.94.63 lastet ned 1020210 Bytes på 11.21 sekunder. Nedlastingshastighet: 728 kbit/s." utrolig kult, har aldri betalt for noe mer enn minste pakke... =D jasså, det må jeg også prøve!
siDDis Skrevet 9. november 2003 Skrevet 9. november 2003 ojoj fikk dette resultatet på it-avisen: "IP-adressen 80.212.94.63 lastet ned 1020210 Bytes på 11.21 sekunder. Nedlastingshastighet: 728 kbit/s." utrolig kult, har aldri betalt for noe mer enn minste pakke (telenor)... =D men gjør du det fleire ganger så må du nøye deg med 64kbit
Onkel Skrevet 9. november 2003 Skrevet 9. november 2003 Har selv Tele2. Hastighet: har prøvd tre forskjellige nettmetere. Sånn fra toppen av hodet, fikk jeg ca 660, 740 og 970 kbps, faktisk. Så det varierer veldig etter hvilke man måler mot. Men jevnt over ser det ut til at Tele2 gir det man betaler for. Pålitelighet: da aktiviseringsdatoen kom, en hel måned etter at jeg hadde bestilt, fikk jeg ingen IP eller kontakt. Nå hadde jeg gjort en ganske spenstig linjeoppkobling, med sukkerbiter og mekking av nye kontakter (opplegget hos meg var og er er alt annet enn standard), så jeg trodde det var jeg som hadde gjort feil. Men nei. Etter en hel dag med mekking fant Tele2 ut at det var serveren som skulle tildele meg IP (DHCP?) hos Telenor som var nede. De sendte feilmelding til Telenor, og sa det skulle være OK etter tre dager. Etter tre dager var det stadig ikke skjedd noe, men etter *enda* en feilmelding og tre dager til, kom jeg opp. Har vært problemfritt siden da. Og servicen hos dem har vært upåklagelig: rask, hyggelig, kompetent (alt tatt i betraktning). Er ikke sikker, men for meg virket dette som upålitelighet hos Telenor, ikke Tele2. Tele2 har derfor min anbefaling. Nå skal det sies at hvis du er student, får du nesten dobbelt så rask linje hos NextGenTel til samme pris. Der er forresten en annen historie: jeg hadde ikke tjent nok i fjor til å kunne betale på forhånd månedlig, så NGT krevde at jeg betalte hele beløpet for et helt år på forhånd. I år var et bedre år for meg, så det kunne jeg. MEN DA GJALDT IKKE STUDENTAVTALEN LENGER! NÅR DE PLUTSELIG VAR GARANTERT Å FÅ PENGENE SINE, DA GJALT IKKE RABATTEN LENGER NEI! Hva i all verden er det for tull? Elendig business-sans spør du meg. Du skal belønne, ikke straffe, stabile kunder.
OscarWoHA Skrevet 10. november 2003 Skrevet 10. november 2003 Hørte at Tele2 var noe plaget med nede tid for meg i Sarpsborg, men rimlig pris valgte jeg å bruke Tele2 allikevel. Jeg har også hatt store problemer. Som du ser er jeg også fra Sarpsborg. Det skjer av til. Det har vært slik i ca 3 helger. Skjer av og til. Veldig irriterende. Jeg leste at Østfold og Vestfolds ADSL-nett var overbelastet. Tror det har noe med det å gjøre og at Telenor legger opp bredere linjer til oss som bor i disse fylkene. Da jeg bestilte ADSL fra Tele2 fikk jeg det ikke før 2 uker etter avtalt tidspunkt. Jeg hadde sendt 5 e-mailer og ringt 7-8 ganger. Jeg fikk ikke svar på e-mailene og det var milevis med kø på support-tlf'en. Det var pga MSblast-viruset herjet. Ike nok med det. Jeg hadde heller ikke mottatt noen pakke med ADSL-modem og kabler. Så fikk jeg endelig kontakt med en i support-telefonen. De sa at de skulle sende en montør så fort som over hodet mulig (2 dager). Han skulle ha med seg ADSL-modem og kabler. I stedet fikk jeg ADSL-modem og kablene i posten 4 dager etter samtalen med support-telefonen. Jeg ringte support-telefon igjen og de skulle nok en gang sende en montør etter 2 dager. 1 dag etter den siste samtalen kom _ENDELIG_ montøren. Da fungerte internettet perfekt. Etterhvert oppdaget jeg nedetid. Stadig vekk. Dessuten er POP3-serveren til Tele2 utrolig treg. Internett er ned ganske ofte. Spesielt i denne helgen som var nå. På IT-avisen pleier jeg å få 650kbit. Dette fikk jeg nettopp: 1. gang: IP-adressen 193.216.128.189 lastet ned 964677 Bytes på 10.703 sekunder. Nedlastingshastighet: 721 kbit/s 2. gang: IP-adressen 193.216.128.189 lastet ned 964677 Bytes på 10.703 sekunder. Nedlastingshastighet: 721 kbit/s 3. gang: IP-adressen 193.216.128.189 lastet ned 964677 Bytes på 10.703 sekunder. Nedlastingshastighet: 721 kbit/s Med andre ord et svært jevnt resultat. Til slutt vil jeg si at jeg har delte meninger om Tele2. Bor du utenfor Østfold/Vestfold. Velg Tele2. Bor du i Østfold/Vestfold. Hold deg unna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå