Gå til innhold

Jobbmuligheter Cuba (22 år gammel ingeniør)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer sterkt å flytte til Cuba denne høsten, og ser derfor etter jobber der. Er ferdig utdannet høgskoleingeniør (oljerelatert bachelorgrad). Det er visst vanskelig å få jobb som utlending i Cuba pga kommuniststyret (byråkrati) og preferanse for cubanere, og lønnen er enormt lav. Finner ingen jobber rundtom på diverse jobbsider, ink. workaway.info. Det beste hadde så klart vært å hatt en ingeniørjobb, gjerne i et norsk firma, men jeg er også interessert i lærejobber, dykking etc. Noen som har noen tips/tanker generelt, eller vet hvordan jeg kan finne ut hvilke norske firma som har kontorer på Cuba? Beklager skrivefeil, jeg er trøtt. Takk for alle svar. 

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Cuba fortsatt får all slags hjelp fra andre land rundt der. Derfor den industri i Cuba er i veldig dårlig situasjon akkurat nå. De produserer nesten ingenting. Bare tusenvis av mennesker bruker internett der så jeg synes at de bruker sin egen sosialt nettverk å finne en jobb. Gi dere flere år mer og sjekk tilbake i ti år.

Endret av Flying_Dutchman
Skrevet

Flytt hjem til mor, jobb fulltid og spar penger. Så flytter du dit. Er nok ganske så billig å bo på Cuba.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...