Gå til innhold

Oppdateringer kontrolleres av systemansvarlig


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nettopp blitt ferdig med vgs og fikk derfor også skole pcen som min egen. Jeg rakk ikke fristen for å levere den inn og få den reformatert, tok derfor kontroll over lokal admin og fjernet pcen fra alle skole relaterte domener og fjernet det meste. Men jeg får nå ikke til å oppdatere maskinen da det står "Feil funnet: Kode 8024402C" Det står også under at oppdateringer kontrolleres av systemansvarlig, noen som vet hvordan jeg kan få kontroll over dette også?

 

Er forøvrig ikke gjort "ulovlig" i henhold til den kontrakten jeg har med skolen, da pc'en er lovlig min.

 

- Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lisensen til Windows på maskinen tilhører kommunen du "fikk" maskinen av.

Dette er en volumlisens og kan ikke overføres til deg.*

 

Så du får skaffe deg en ny utgave av Windows.

Vi gir forøvrig ikke vekk maskinene, men disker blir fjernet og resten kassert når 10 klasse er ferdig for året.

 

*Dette er under forutsetningen at du er i en kommune som kjører skikkelig oppsett på maskiner og ikke en pittelille kommune som bare bruker lisenser som kommer med std maskiner.

Endret av AllFather
Lenke til kommentar

Jo, vi får maskinene. Om de setter inn en ny disk eller reformaterer den gamle vet jeg ikke.

 

Fikk forøvrig fikset det ved å gå inn på gruppe policy editor brukerkonfigurasjon/administrative maler/windows komponenterwindows utforsker/ og endret tilstanden fra windows update server til "Ikke konfigurert", restartet pcen og jeg kunne oppdatere pcen.

 

Når det gjelder volum lisensen så vil den vare i enda 165 dager, og OEM nøkkelen er klistret under batteriet på pcen, så jeg skal prøve å nedgradere fra denne versjonen av windows til Home premium, hvis ikke det går tar jeg bare backup og tar en clean install og bruker min oem nøkkel.

Endret av Ulvlithium
Lenke til kommentar

Godt mulig de reformaterer og bruker en annen key, litt avhengig av kommune og oppsettet.

Men det viktigste er at du har fått en fungerende nøkkel nå :)

 

Personlig ville jeg har "oppgradert" den til en Windows 10 nøkkel med en gang , da den blir liggende på outlook.com kontoen din som gyldig uansett hva som skjer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...