Kenneth Dammyr Skrevet 8. november 2003 Skrevet 8. november 2003 Jeg vet at dette er en hardware-side, men fant ingen passende kategorier på programmer-siden. Jeg prøver å logge inn på www.norwegianmafia.no, men får feilmelding om at jeg må akseptere cookies. Hva er det for noe, evt. hvordan aksepterer jeg det?
bitcowboy Skrevet 8. november 2003 Skrevet 8. november 2003 Hei, en cookie er en tekstfil som lagres på din harddisk, den kan inneholde en del info om deg og maskinen din. Disse kan (mis-)brukes til alt mulig rart. Brukernavn & passord til sider kan lagres der, når og fra hvor du har koblet deg til siden, osv.. De fleste websider bruker disse også til å gi deg et "bedre" tilbudt og for å gi deg mulighet for å sette opp eget profile med egene preferanser. MEN, som vanlig kan den informasjonen også misbrukes til å generere et profil av din bruk av internett, som kartlegger hva du driver med og hva du er interessert i. Hvordan du aksepterer disse er avhengig av hvilken nettleser du bruker.
Kenneth Dammyr Skrevet 9. november 2003 Forfatter Skrevet 9. november 2003 Jeg bruker Opera, men jeg får samme feilmelding i Internett Explorer. Hvordan aksepterer jeg da?
John Kr Skrevet 9. november 2003 Skrevet 9. november 2003 Off Topic Hei kennethdammyr Den ble jo bra. John Kr
tezamno Skrevet 9. november 2003 Skrevet 9. november 2003 Hei, hadde samme problemet til jeg fant ut at det ver Norton security som lagde krøll, sjekk om du har noe lignende som hindrer cookies. Når jeg disabler Norton så funker dette.
Kenneth Dammyr Skrevet 9. november 2003 Forfatter Skrevet 9. november 2003 Har ikke noe virusprogram på den maskinen. Men er det ikke noe sted jeg kan trykke "aksepter cookies"?
eiriksen Skrevet 9. november 2003 Skrevet 9. november 2003 Har ikke noe virusprogram på den maskinen. Men er det ikke noe sted jeg kan trykke "aksepter cookies"? Ihvertfall i IE skal du senke sikkerhetsnivået tror jeg
Kenneth Dammyr Skrevet 9. november 2003 Forfatter Skrevet 9. november 2003 jeg har gjort det så usikkert som bare mulig. Akesptert alt og alle og lavest nivå på alt. Funka ikke.
pgdx Skrevet 9. november 2003 Skrevet 9. november 2003 Opera -> file -> preferences -> enable cookies -> automatically accept all cookies -> Accept from all servers. Du har det på? HVis det er på i Opera, og det fremdeles ikke går, kan det vel være som tezamno sa... Hei, hadde samme problemet til jeg fant ut at det ver Norton security som lagde krøll, sjekk om du har noe lignende som hindrer cookies. Når jeg disabler Norton så funker dette.
Rubex Skrevet 9. november 2003 Skrevet 9. november 2003 Løsningen på dette er enkel. Gå inn på følgende i IE: Verktøy -> Alternativer for internett -> Personvern. Så drar du den "slideren" helt ned, restart IE og prøv å logg inn op norwegian mafia da.
pgdx Skrevet 9. november 2003 Skrevet 9. november 2003 Løsningen på dette er enkel. Gå inn på følgende i IE bla bla bla Snakker vi Opera her, eller?
Kenneth Dammyr Skrevet 11. november 2003 Forfatter Skrevet 11. november 2003 begge deler. Bare jeg kommer inn så.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå