Gå til innhold

Best lyd 5k


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aktive er bra ja, om du skal spare plass og penger og ikke planlegger snarlige oppgraderinger (mister fleksibilitet).

 

Du trenger noe å styre dem med, enten dac med volum, forforsterker, eksternt lydkort etc. Noen kan styres direkte med mobil via dlna, airplay eller blåtann.

Saxo 1 er en helt ok høyttaler, men du får bedre. Og spesielt mye bedre om du vil kjøpe brukt. 

Lenke til kommentar

En tusenlapp opp. Adam aktive, førpris 14000.

Focal Alpha, forskjellige klasser, trenger eksternt lydkort. Herlig lyd. http://www.4sound.no/studio/monitorer/aktiv/focal-alpha-50

JBL LSR 308, har lillebroren selv og disse spiller utrolig morsomt og bra til prisen.

Masse Klipsch på brukten nå siden det nylig kom ny serie som mange oppgraderte til. Passive vel og merke.

Vil Focal Alpha 50 pluss et eksternt lydkort gi bedre lyd den argon 7450a? (Har disse selv)

 

Edit: hvorfor trenger de egentlig et lydkort? Hvilke lydkort er bra?

Endret av Tryminator
Lenke til kommentar

Bedre lyd vet jeg ikke. Har ikke hørt de 7450 selv. Alpha-serien har jeg hørt og likte dem godt. Fyldig, varm lyd og har samtidig bra med detaljer som en studiomonitor bør ha.

 

Lydkort er for å konvertere digitale signaler til analoge, dersom dac i lydkortet, og ha en sentral volumstyring, så du slipper å stille volumet på høyttalernes bakside. Men aktive høyttalere har ulike løsninger. Mine Xeo 3 er litt annerledes, men prinsippet er det samme.

Lenke til kommentar

Bedre enn hva? Hvis utgangspunktet ditt er analog lyd ut fra hovedkort, så er svaret veldig klart ja. Om du har påkostede pc-høyttalere hvor du tar ut digital lyd (f.eks. koaks), som også har en noe bedre dac, så kan nok forskjellen være mindre. Men normalt sett vil lydkort/forforsterker med usb-dac gi deg et bra løft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...