Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

fps problemer


Anbefalte innlegg

Kjøpte nettopp ny pc hos Komplett, specs: 

Radeon R9 280

FX6300

8gb ram

(har ikke full-hd skjerm,  skjermen min:1680x1050

 

Total War Attila: 25-35 fps (Alt på høy, er klar over at dette er et krevende spill, men spiller som sagt ikke på full-hd)

Heroes&Generals: 35-50 fps (Alt på høy/maks, ikke et krevende spill)

Primal Carnage: 50-80 fps (Alt på maks, aldeles ikke et krevende spill)

Skylines: 30-60fps (Alt på høy/maks)

 

Har ikke fått installert så mange spill enda, men dette er spillene jeg spiller nå,  jeg må rett og slett si at det er skuffende hvor elendig pc'en som kostet meg 8.5k runner disse spillene. Overklokket grafikkortet mitt og det ble "litt" bedre, men ellers er det samme skiten. Lurer nå på om det er noe feil i systemet elns. Har hørt at stock vifta som fulgte med cpu'en ikke er noe særlig, og at den kjøler helt elendig, kan den være grunnen? Vær så snill å hjelp, er fortvilt. 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du teste på en 1080p skjerm for å se. Leste litt rundt og det ble nevnt et par ganger at GPU'en ikke likte "merkelige/ gamle" oppløsninger. Høres rart ut kanskje, men eneste jeg kan tenke meg annet enn at noe er ødelagt. Eventuellt en innstilling i Catalyst Control Center som kan hjelpe.

 

Tror ikke CPU vifta har noe å si, maskinen slår seg av hvis det blir for varmt, det er også sjelden at man bruker så mye CPU kraft ved spilling at den overoppheter. Selv med crappy vifte :p

Lenke til kommentar

Kan du teste på en 1080p skjerm for å se. Leste litt rundt og det ble nevnt et par ganger at GPU'en ikke likte "merkelige/ gamle" oppløsninger. Høres rart ut kanskje, men eneste jeg kan tenke meg annet enn at noe er ødelagt. Eventuellt en innstilling i Catalyst Control Center som kan hjelpe.

 

Tror ikke CPU vifta har noe å si, maskinen slår seg av hvis det blir for varmt, det er også sjelden at man bruker så mye CPU kraft ved spilling at den overoppheter. Selv med crappy vifte :p

Kan prøve med en full hd skjerm imorgen. Er du kjent med Catalyst Control Center? Har ikke så mye erfaring med det, hva burde jeg velge av innstillinger? Har også tenkt på om det kan være hovedkortet mitt, hovedkortet har pci express på 2.0 mens grafikkortet har 3.0, har hørt at det kan "ødelegge" for grafikkortet.

Endret av Odin11
Lenke til kommentar

Har brukt CCC en del, men jeg har ikke et AMD oppsett nå så jeg får ikke sjekket det ut noe særlig :hm: Har ikke noe å si at hovedkortet bare støtter pcie 2.0 eneste forskjellen er at 3.0 er raskere, men det skal ikke være merkbart med bare et skjermkort.

 

Test med 1080p skjerm først så kan vi ta det derfra :)

Lenke til kommentar

Har brukt CCC en del, men jeg har ikke et AMD oppsett nå så jeg får ikke sjekket det ut noe særlig :hm: Har ikke noe å si at hovedkortet bare støtter pcie 2.0 eneste forskjellen er at 3.0 er raskere, men det skal ikke være merkbart med bare et skjermkort.

 

Test med 1080p skjerm først så kan vi ta det derfra :)

Har endelig fått byttet til en full-hd skjerm, ikke nok med det så er den 2048x1152. Kan ikke si at jeg merker så fryktelig stor forskjell, virker som at det er akkurat som før. Lurer på en ting til; spiller ets2 en del, kjører alt på full guffe rundt 50-60 fps, etter noen min med spilling stopper grafikkortet å sende bilde til skjermen, jeg kan høre spillet osv men kan ikke se noe på skjermen (enten så fryser skjermen, eller så blir den helt svart). Det virker som at når jeg har viftekontrollen på 100% oppstår ikke problemet, kan kjølingen på grafikkortet være problemet?

Endret av Odin11
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...