<< Alex >> Skrevet 9. juni 2015 Skrevet 9. juni 2015 Hei! Klarer ikke å finne klar svar. Jeg fikk nettopp kne skade ute i helgen og har fått en uke sykemelding. Får man da 100% betalt lønn fra arbeidsgiver, selv om det skjedde utenom arbeidstid? Så mye jeg vet så er det 2 uker man får lønnen, videre nav? mvh. Takk!
Rioter Skrevet 9. juni 2015 Skrevet 9. juni 2015 Hei! Klarer ikke å finne klar svar. Jeg fikk nettopp kne skade ute i helgen og har fått en uke sykemelding. Får man da 100% betalt lønn fra arbeidsgiver, selv om det skjedde utenom arbeidstid? Så mye jeg vet så er det 2 uker man får lønnen, videre nav? mvh. Takk! Alt går gjennom NAV. https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt,+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Sykepenger
<< Alex >> Skrevet 9. juni 2015 Forfatter Skrevet 9. juni 2015 (endret) Endret 9. juni 2015 av << Alex >>
Dromle Skrevet 9. juni 2015 Skrevet 9. juni 2015 Arbeidsgiver betaler sykepenger for deg de første 16 kalenderdagene du er sykemeldt. Etter de 16 første dagene kan arbeidsgiver velge å fortsette å betale deg lønn/sykepenger for så å kreve å få disse refundert fra NAV. Dersom arbeidsgiver ikke betaler lønn/sykepenger til deg i etter den 16 sykemeldingsdagen må du få utbetalt sykepengene fra NAV. Siden du bare er sykemeldt i 7 dager forholder du deg bare til arbeidsgiver og ikke til NAV. 1
Herr Brun Skrevet 10. juni 2015 Skrevet 10. juni 2015 Hei! Klarer ikke å finne klar svar. Jeg fikk nettopp kne skade ute i helgen og har fått en uke sykemelding. Får man da 100% betalt lønn fra arbeidsgiver, selv om det skjedde utenom arbeidstid? Så mye jeg vet så er det 2 uker man får lønnen, videre nav? mvh. Takk! Alt går gjennom NAV. https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt,+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Sykepenger Nei, de første 16 dagene er det arbeidsgiver som betaler. Som det jo også står i din egen link.
<< Alex >> Skrevet 5. juli 2015 Forfatter Skrevet 5. juli 2015 Arbeidsgiver betaler sykepenger for deg de første 16 kalenderdagene du er sykemeldt. Etter de 16 første dagene kan arbeidsgiver velge å fortsette å betale deg lønn/sykepenger for så å kreve å få disse refundert fra NAV. Dersom arbeidsgiver ikke betaler lønn/sykepenger til deg i etter den 16 sykemeldingsdagen må du få utbetalt sykepengene fra NAV. Siden du bare er sykemeldt i 7 dager forholder du deg bare til arbeidsgiver og ikke til NAV. Takk for alle svar!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå