Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Problem med å koble seg til ruter


Anbefalte innlegg

Har nettopp fått ny stasjonær pc å holder på å sette den opp mot nettet. Vi har 2 rutere i huset, en ice.net ruter som er 10 meter unna datamaskinen og en dlink ruter som er 4 vegger unna datamaskinen. Å koble seg til ice.net ruteren går fint, men har problemer med å koble meg til dLink ruteren av en eller annen grunn. Noen ganger får jeg koblet meg til dlink ruteren, men netter er tregt som fy.

 

Mens på den bærbare pc'en min og telefonen fra samme rekkevidde kobler jeg meg til dlink ruteren uten noe problem, og hastigheten er perfekt.

 

Kan det ha noe med internett adapteren min å gjøre? http://www.netgear.com/home/products/networking/wifi-adapters/A6100.aspx

Endret av Odin11
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Sikkert noe med dingsebomsen å gjøre, ser ikke ut til at den har plass til allverdens antenne.

 

Du kan jo prøve den på din bærbare for å bekrefte (deaktiver det interne nettvekskortet på den bærbare og benytt adapter duppeditten isteden).

 

Forøvrig, rant time;

 

a)

Fast utstyr benytter kabel, mobile dingser WiFi.

 

b)

Flere ISP leverte WiFI nett er bare dumt.

Knytt isteden modem fra alle ISP'er til en ruter og kjør lokalt WiFi fra denne.

La regler på router bestemme ISP'en som skal benyttes til enhver tid (failover WAN etc)

Kjør gjerne flere aksesspunkter i et (roaming) mesh om stort eller vanskelig areale skal dekkes.

Lenke til kommentar

Sikkert noe med dingsebomsen å gjøre, ser ikke ut til at den har plass til allverdens antenne.

 

Du kan jo prøve den på din bærbare for å bekrefte (deaktiver det interne nettvekskortet på den bærbare og benytt adapter duppeditten isteden).

 

Forøvrig, rant time;

 

a)

Fast utstyr benytter kabel, mobile dingser WiFi.

 

b)

Flere ISP leverte WiFI nett er bare dumt.

Knytt isteden modem fra alle ISP'er til en ruter og kjør lokalt WiFi fra denne.

La regler på router bestemme ISP'en som skal benyttes til enhver tid (failover WAN etc)

Kjør gjerne flere aksesspunkter i et (roaming) mesh om stort eller vanskelig areale skal dekkes.

Skal prøve på den bærbare. Fikk koblet meg til dlink istad, hadde 8kb/s på Steam i gjennomsnitt, mens på den bærbare har jeg opp mot 1mb/s, blir sint.

Endret av Odin11
Lenke til kommentar

Som sagt et par poster opp, kablet nettverk på stasjonært utstyr er løsningen.

 

Når sette en slik liten USB-sak men minimal antenne inn i USB-inngangen på en stor PC-boks vil man få problemer med alt metallet i kabinettet. Koble USB-dingsen i en USB-skjøtekabel og få den unna metallkabinette så funker det kanskje bedre.

Lenke til kommentar

Som sagt et par poster opp, kablet nettverk på stasjonært utstyr er løsningen.

 

Når sette en slik liten USB-sak men minimal antenne inn i USB-inngangen på en stor PC-boks vil man få problemer med alt metallet i kabinettet. Koble USB-dingsen i en USB-skjøtekabel og få den unna metallkabinette så funker det kanskje bedre.

Hm, takk for tipset. Skal se om jeg finner en "extender" eller hva jeg skal kalle det

Lenke til kommentar

Som sagt et par poster opp, kablet nettverk på stasjonært utstyr er løsningen.

 

Når sette en slik liten USB-sak men minimal antenne inn i USB-inngangen på en stor PC-boks vil man få problemer med alt metallet i kabinettet. Koble USB-dingsen i en USB-skjøtekabel og få den unna metallkabinette så funker det kanskje bedre.

TUSEN HJERTELIG TAKK FOR DET "SIMPLE" TIPSET. Fant en hann og en hunn usb kabel på noen meter. Fungerer helt greit, i alle fall bedre enn ice.net. Blir bare en midlertidig løsning da, veldig mye kabel :\

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...