fabio Skrevet 8. november 2003 Skrevet 8. november 2003 Hallo Jeg fikk for en stund siden internett fra NGT. Linjen har fungert greit den men for hvert program og spill jeg legger inn så må jeg stresse meg ihjel for å åpne porter for å få det til å fungere. Før hadde jeg internett fra Chello. Der vingla linjen noe så sinnsykt men jeg slapp å kave med portene i ett sett. Og så er det det at IP'en min er 10.0.0.2 alltid... hvorfor det? Det jeg egentlig lurerer på er om det finns en måte å løse portproblemet på og få en skikkelig ip uten på at PC'en blir så åpen at det er farlig? Og er det farlig å åpne porter? -Fabio
zane Skrevet 8. november 2003 Skrevet 8. november 2003 Det er ikke stress og åpne porter. Følg bruksanvisingen nøye så går det greit. 10.0.0.2 er din lokale adresse i forhold til routeren (andre pc'er knyttet til ditt lokale nettverk kan feks hete 10.0.0.3, 10.0.0.4 osv). Din eksterne ip adresse kan du finne feks på http://www.whatismyipaddress.com/
fabio Skrevet 8. november 2003 Forfatter Skrevet 8. november 2003 Hvor kan jeg finne informasjon om hvilke porter jeg må åpne? Klarer f.eks ikke å spille CS1.5 nå. Går det ann å bare åpne alle portene uten at det blir farlig rent sikkerhetsmessig? Hvordan åpner jeg en port på endring.nextgentel.no? På relativt står det guider for hvordan å gjøre det manuelt men det er jo et fryktelig stress når du ikke er 100% sikker på hva du gjør...
Torbjørn Skrevet 8. november 2003 Skrevet 8. november 2003 nei, det går ikke an å gjøre det uten å fjerne den tryggheten det gir å sitte bak et NAT'et nettverk.
oysfaerg Skrevet 8. november 2003 Skrevet 8. november 2003 Det er ikke farlig å åpne porter hvis du vet hvilke du kan åpne... 27015-27030 er svært sjelden farlige porter.
fabio Skrevet 8. november 2003 Forfatter Skrevet 8. november 2003 nei, det går ikke an å gjøre det uten å fjerne den tryggheten det gir å sitte bak et NAT'et nettverk. Trenger jeg den tryggheten? Hvordan kan jeg fjerne den?
zane Skrevet 8. november 2003 Skrevet 8. november 2003 Er du sikker på at problemet ikke skyldes noe annet? Har du slått av den innebygde firewallen i winXP?
fabio Skrevet 8. november 2003 Forfatter Skrevet 8. november 2003 Det er ikke farlig å åpne porter hvis du vet hvilke du kan åpne... 27015-27030 er svært sjelden farlige porter. Noen som kan gi meg en dummies guide på hvordan jeg åpner dem via endring.nextgentel.no?
fabio Skrevet 8. november 2003 Forfatter Skrevet 8. november 2003 Er du sikker på at problemet ikke skyldes noe annet? Har du slått av den innebygde firewallen i winXP? Den er av. Jeg har norman virus control og firewall pakke men bruker ikke den firewallen heller da den får PC'en min til å kræsje når den står på lenge...
ahpadt Skrevet 8. november 2003 Skrevet 8. november 2003 Hallo Jeg fikk for en stund siden internett fra NGT. Linjen har fungert greit den men for hvert program og spill jeg legger inn så må jeg stresse meg ihjel for å åpne porter for å få det til å fungere. Før hadde jeg internett fra Chello. Der vingla linjen noe så sinnsykt men jeg slapp å kave med portene i ett sett. Og så er det det at IP'en min er 10.0.0.2 alltid... hvorfor det? Det jeg egentlig lurerer på er om det finns en måte å løse portproblemet på og få en skikkelig ip uten på at PC'en blir så åpen at det er farlig? Og er det farlig å åpne porter? -Fabio 27005-27020. Så skal det holde for CS
burugla Skrevet 8. november 2003 Skrevet 8. november 2003 Hvis du er interesert i å finne flere porter kan du enten ta en titt her eller en titt på denne siden her. Hvis ikke du finner det du leiter etter der er det som oftest bare å utføre et søk på o'store Google.
fabio Skrevet 8. november 2003 Forfatter Skrevet 8. november 2003 Har nå åpnet portene 27005 til 27020 og _slettet_ norton internett security eller norton virus control eller hva det nå hetet, men et nytt problem har oppstått. Jeg får beskjeded : "Host_error: user msg: not present on client 66" og port 66 er åpen....
xico Skrevet 8. november 2003 Skrevet 8. november 2003 tar jeg ikke helt feil, så har de tatt ned WON ( cs 1.5 online) ... så dette har ingenting med routeren din og gjøre...
Tuba.Titan Skrevet 8. november 2003 Skrevet 8. november 2003 du trenger heller ikke å åpne porter for å spille, dette trengs bare for å serve...
Torbjørn Skrevet 8. november 2003 Skrevet 8. november 2003 nei, det går ikke an å gjøre det uten å fjerne den tryggheten det gir å sitte bak et NAT'et nettverk. Trenger jeg den tryggheten? Hvordan kan jeg fjerne den? Jeg vet ikke hvor mye du kan om dette, men utfra dine spørsmål ville jeg anbefale deg å ikke åpne alle porter inn til din maskin. det finnes en god guide for hvordan åpne de porter du trenger: http://www.relativt.net/index.php?mod=artikler&op=show&id=7 du må imidlertid vite hvilke porter det er snakk om for ditt spill, søk på google så finner du fort dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå