Gå til innhold

Hvordan er det å studere medisin i utlandet


Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurte på om noen har erfaring med hvordan det er å studere medisin i utlandet? Blant annet i Warszawa. 
Jeg har hørt at det er en del som kommer tilbake til Norge, siden det er utrolig mye press og eksamener der, og systemet er veldig ulikt i forhold til Norge. 

Setter pris på at noen svarer meg tilbake, med vennlig hilsen Amanda. 
Ønsker dere en god helg videre. :)

Endret av Amanda95
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke erfaring fra Warszawa i Polen, men fra Slovakia, og jeg har fått inntrykk av det er relativt likt i forhold til studieløp og skolekultur. 

Liker selv godt å studere i utlandet. De aller fleste lærere vi har er utrolig dyktige i faget sitt og legger mye stolthet i denne jobben. Det er klart at det er noen kulturforskjeller fra Norge, men man blir veldig fort vandt med dette. 

 

Ja det er mye press i forhold til eksamener og prøver underveis, men dette er noe man gjør seg fort vandt med, samtidig som at det er et kvalitetstegn på at man skal virkelig kunne faget for å stå på eksamen. Alle studenter som har et sterkt ønske om å bli lege får dette til og jeg ville ikke begymret meg over det. Stå på og lykke til med valget :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...