Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

Nei har du sett da, det var jo litt en en skriveleif ja.  :love:

 

Skulle nok være Expert etter som jeg linket til dem.

 

Men angående grafikk kort. Hvor stor forskjell er det. ? Om eg går ned til rundt 10 lapper. Hvor mye og bra pc får eg da sammenlignet med Asus G751JY ?

 

Du havner du på en maskin med 860/960 kort som i grunn er det samme kortet. Er du en gamer og vil spille nye spill et par år fremover i høy kvalitet ville jeg kjøpt en maskin med min 970GTX M. Kan du nøye deg med å spille rundt medium så vil 860/960 også fungere greit et par år fremover dette er jeg ganske sikker på.  I helgen kan du feks få denne maskinen til 6995,- "meget godt tilbud" som anbefales varmt av en av våre beste rådgivere her på forumet.  

 

http://www.siba.no/aktuelle-kampanjer/siba-super-sondag/asus-n551jm-cn095h-119367

 

Hans erfaring!

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1667495

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Nei har du sett da, det var jo litt en en skriveleif ja.  :love:

 

Skulle nok være Expert etter som jeg linket til dem.

 

Men angående grafikk kort. Hvor stor forskjell er det. ? Om eg går ned til rundt 10 lapper. Hvor mye og bra pc får eg da sammenlignet med Asus G751JY ?

 

Du havner du på en maskin med 860/960 kort som i grunn er det samme kortet. Er du en gamer og vil spille nye spill et par år fremover i høy kvalitet ville jeg kjøpt en maskin med min 970GTX M. Kan du nøye deg med å spille rundt medium så vil 860/960 også fungere greit et par år fremover dette er jeg ganske sikker på.  I helgen kan du feks få denne maskinen til 6995,- "meget godt tilbud" som anbefales varmt av en av våre beste rådgivere her på forumet.  Forskjellel vil ligge rundt 50%.

 

http://www.siba.no/aktuelle-kampanjer/siba-super-sondag/asus-n551jm-cn095h-119367

 

Hans erfaring!

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1667495

 

Lenke til kommentar

 

............................

Takker for alle tips angående kjøp av den pcen i USA. Moms kan man drite i. Er bare og ta den i hånden som om det er vanlige pcen min :)

 

Du er ung og naiv ser jeg. Hva har du tenkt å betale med, kontanter? Husk på at alle kortkjøp over NOK 5000.- blir innrapportert og at du kan få et forklaringsproblem senere selv om du ikke blir stoppet på flyplassen. Det har skjedd mange. Grensen for toll- og avgiftsfri innførsel er NOK 6000.-.

 

Du tror tollmyndigheten har tid/ressurser til å etterforske alle kortkjøp i utlandet over 5000kr ja?

Nei, den eneste sjansen for at han kan havne i trøbbel er nok om de stopper ham i tollen på flyplassen.

Lenke til kommentar

 

 

............................

Takker for alle tips angående kjøp av den pcen i USA. Moms kan man drite i. Er bare og ta den i hånden som om det er vanlige pcen min :)

Du er ung og naiv ser jeg. Hva har du tenkt å betale med, kontanter? Husk på at alle kortkjøp over NOK 5000.- blir innrapportert og at du kan få et forklaringsproblem senere selv om du ikke blir stoppet på flyplassen. Det har skjedd mange. Grensen for toll- og avgiftsfri innførsel er NOK 6000.-.

Aldri i livet om tollvesenet hadde etterfulgt dette.

 

Han er ikke naiv. Han har helt rett. Ingenting å frykte dersom du ikke tar med deg noe mer enn en laptop.

Lenke til kommentar

Dere får lese denne artikkelen i DN dere som fortsatt tror på julenissen:

 

http://www.dn.no/privat/privatokonomi/2011/08/29/tollsmell-etter-utenlandsshopping

 

Om du leser artikkelen du selv linket til så står følgende:

 

"For korttransaksjoner er beløpsgrensen 25.000 kroner, slik at det ikke registreres enkelttransaksjoner på beløp under denne grensen. For transaksjoner over 25.000 kroner skal det rapporteres om opplysninger om enkelttransaksjoner. Toll- og avgiftsetaten har tilgang på denne informasjonen. Dette førte ifølge oslomannen til at det ble utsendt et brev med forespørsel om redegjørelse."

 

Uansett som en person skrev over har har tollmyndighetene verken tid eller ressuser til å efferforske alle transaksjoner til en hver tid. Tror du det er mange tusen transaksjoner i løpet av en dag ut og inn fra Norge bankkonti?

I tilfellet med klokkene hadde jo mannen handlet klokker for 50.000kr.

Endret av christer64
Lenke til kommentar

 

 

For å være helt ærlig så er tollvesenet ute etter smuglere.........

Akkurat! Hvis du tar med deg varer for mer enn NOK 6000.- inn i Norge uten å deklarere dem så er du smugler.

Gjerne det.. men ikke en smugler som tollvesenet interesserer seg for...

 

TS har ingenting å frykte. Kjøp pc, kast embalasjen, ta med hjem.

 

Finn et eksempel der noen har blitt dømt for å "smugle" laptop/ipad/mobil opptil 15.000kr til eget bruk så kan vi heller diskutere hvorvidt det finnes en risiko.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det er samme pris som på expert da? Da er det vel bedre å kjøpe den der om det skulle skje noe med den fremover. Jeg handla hos expert i dag for 17999,-. Det svei, men håper det er verdt det. Trenger en god pc som i tilegg ikke bråker så jævli..

Lenke til kommentar

 

Det er samme pris som på expert da? Da er det vel bedre å kjøpe den der om det skulle skje noe med den fremover. Jeg handla hos expert i dag for 17999,-. Det svei, men håper det er verdt det. Trenger en god pc som i tilegg ikke bråker så jævli..

 

Den hos expert er med 4710HQ ikke 4720HQ Intel core i7 som Asus nylig oppgraderte til. Eg vil ha 4720. Men det er meg, men mer god nok den du kjøpte med 4710. Smak og behag og hva man synes er best selv. Men den som eg kjøpte koster 19990,- hos expert. http://www.expert.no/baerbar-pc/asus-rog-g751jy-t7230h-173-laptop/p/44001/

 

 

Hvis det kun er forskjellen i forhold til modellen jeg kjøpte. Synes jeg det er drøyt å betale 2000 kr mer for en CPU som er såvidt målbart raskere. Men men :)

Endret av ppg86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...