Gå til innhold

Flere detaljer om den kommende kjempe-iPad-en har dukket opp


Anbefalte innlegg

 

Er bare en shortcut til quick settings. Om du drar ned med to fingre eller går dit med en shortcut fra notification pulldown er vel heller likegyldig. 
 
Snakker forøvrig om nyeste versjon av OS. Det er ikke like åpenbart med et så fragmentert OS som Android, men gir heller ikke mening å snakke om f.eks Gingerbread.

 

 

 

 

Du har åpenbart ikke set hvordan det fungerer. Fant ingen lolipop versjon i farten, men fungerer nå ganske likt: http://i-cdn.phonearena.com/images/articles/164456-image/Samsung-TouchWiz-Galaxy-series.jpg

Når du drar ned med fingre har du tilgang til ganske mange settings uten å måtte gå inn i settings. Det er ulikt de andre, hvor antallet er begrenset. De andre har og gjerne to sider der den ene ikke inneholder noen settings omtrent. Samsung har standard på den ene, og den du drar ned med to fingre har ekstra mange, i motsetning til de (som Sony) som har det som faner, og dermed tar lengre tid. Dermed går det langt raskere å endre settings her enn på en iPhone.

 

Du er flink til å snakke om generell produktivitet uten å nevne noe spesifikt. Er ikke vanskelig. Du kan f.eks si "Note 4 er mer produktiv enn iPhone 6 fordi man kan roote den, endre virtuell DPI og få den til å kjøre tablet versjon av apps, mens iPhone 6 Plus til tross for den store skjermen ikke kan kjøre iPad apps"

Mulig ditt filsystem ikke ser slik ut, men om Facebook-appen finner ut at den vil lage /sdcard0/Facebook og stappe 11.2 millioner ikoner der uten .nomedia-fil, så spør den ikke først. 

 

Samsung-account-backup er såvidt meg bekjent ikke en fullstendig backup slik nandroid backup er (mulig jeg tar feil, men ser ikke helt hvordan de skal få til det rent programmatisk sett), hvor sistnevnte er en Android funksjon som faktisk er super duper og ikke tilgjengelig på iOS. 

 

Minnekort. Sikkerhetsproblem nå som ting krypteres, i tillegg til det du nevner om at noe kan skje med det, for ikke å snakke om at det er begrensa hva man kan bruke det til. Skulle allikevel gjerne hatt det frem til Apple, Samsung, og resten av tullinggjengen begynner å prise minneoppgraderinger litt mer vettugt (S6 er jo første av Samsung-toppmodellene uten det)

Jeg snakker generelt, fordi det er et generelt gjennomgående tema. Hvis du vil ha alle de spesifike eksemplene så anbefaler jeg å lese en test. Ser ikke poenget i at jeg skriver 500 ord om hva som gjør en galaxy telefon mer produktiv enn iPhone.

Her er et review fra en som helt klart misliker touchWiz sterk og elsker iOS: http://www.theverge.com/2014/10/15/6974145/samsung-galaxy-note-4-review

Selv om reviewet sånn sett er subjektivt liker jeg det veldig godt, fordi han er veldig åpen, og ha ser fordelene med det andre, selv om han skriver litt merkelige ting (Klager over torturials, for så å klage over at han ikke forstår hvordan han skal bruke det...? De kommer og bare opp en gang, eller flere om du ønsker). Det samme gjelder ikke i like stor grad for Galaxy S6, den er jo mer enkel og mindre produktivitet.

 

Forstår ikke hvorfor dere vil ha alt så enkelt som mulig, samtidig som dere skal jailbreake og drive med ROM og all slags. Det er ikke noe den vanlige forbruker gjør. Vi snakker om hvordan produsenten lagde dem. For å sitere Audun blir vel alle slike ting bare dårlige hacks og ikke noe skikkelig....

 

FB-appen har allerede spurt om tillatelser når du installerte den :) Selv om Apple ikke viser filsystemet, er det da slik at noe sånn ikke kan skje med Apple?

Selv om noe er mulig betyr det heller ikke at det skjer. Jeg har installert ganske mange apps og det har aldri skjedd med meg. Ellers ser jo filbehandler slik ut i TouchWiz: http://cnet2.cbsistatic.com/hub/i/r/2014/04/18/24093652-9901-4d13-9e8b-27583b2a515b/resize/770x578/97b6dc127abb4e0b7f8d812ceb3d062d/gs5privatemyfile.jpg

Samsung har altså kategorisert filer som du gjerne er opptatt av å dele osv ganske greit slik at du slipper å lete i mapper. Langt lettere enn stock Android....

 

Sikkerhetsproblem? Er bare å skaffe seg Samsung med Samsung Knox. Fått godkjennelse på nivå med BB i storbritannia. Et selskap som tar sikkerheten på alvor, og legger inn ekstra god sikkerhet for kunder som ønsker det. Enda en SW improvement fra Samsung altså....

 

Samsung acc backup er ikke fullstendig nei, men du har jo begge deler. Android backup er selvfølgelig ikke deaktivert. Samsung gir og mulighet til å sikkerhetskopiere til dropbox om ønskelig. Tviler nok og på at Samsung kan gjøre full backup. Ellers gjør de ganske mye sammen med aktører som dropbox og Evernote for at alt du gjør lett kan lagres i skyen. Alle notater fra S note lagres og synkroniseres jo med Evernote, som du og får pro abonnement på. Dropbox har jo vært integrert lenge.

Er litt småenig i at Samsung lager dårlig programvare. Nå har jeg ikke veldig bredt erfaringsgrunnlag å vise til. Og mobiltelefoner er ikke det feltet som fascinerer meg mest, så da kommer jeg meg selvfølgelig ikke så dypt inn i materien.

 

Hadde noen tidlige Samsung-modeller. Da opplevde jeg at Samsung Kies var et helvete å bruke. Ellers har alle Samsung-modellene jeg har eid restartet seg når jeg har hatt dem i bukselommen. Hvem som har skylden er vanskelig å si.

 

Dessuten så har Android'e telefoner en tendens til å bli fullt av masse skit som gjør de tregere i bruk om man ikke tilegner seg ymse oppryddingsrutiner.

 

Lollipop er vel et eneste stort nederlag for Google, og det kan man jo ikke skylde på over til mobilprodusentene. Og selv om det finnes nyere versjoner av Android, så kommer det nødvendigvis ikke over til din mobil, noensinne.

 

Vel, de fleste synes det samme om Apple sin iTunes. Ingen sier Apple suger på SW likevel.

 

Har de virkelig det? Det er vel mer at Apple har mer idiotbeskyttelse. Jeg har hatt Android telefon lenge uten at den verken er fullt opp av drit eller blitt treg av den grunn. Ja, de kjører i tillegg TouchWiz.

 

Hvorfor er alle så hypa for Google versjoner? Er de de eneste som teller?

Jeg merker mer til oppdateringer i TouchWiz enn Android for å være ærlig. Lolipop var merkbart, fordi hele stilen i fargevalg, animasjoner osv ble endret, men det var jo bare visuelt. Ellers ikke veldig mye forskjell. Android OEMer oppdaterer og telefoner i veldig lang tid. 

Du får jo oppdateringer senere enn Nexus telefoner. Likevel tenker åpenbart ikke på at funksjoner som kommer i android, som så kommer til andre telefoner senere kommer enda senere til Apple. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Er jeg den eneste som aldri har følt behov for split-screen multitasking eller hva vi skal kalle det på verken mobil eller nettbrett?

 

 

Når det gjelder split screen multitasking, er det teknisk sett ikke det jeg savner. Det jeg savner er muligheten til å vise én app på ekstern skjerm og en annen på iPadskjermen. Noen apps har den muligheten bygd inn i selve appen, men de fleste har ikke det. Den skulle fått kjørt seg den splitscreenfunksjonen også om den hadde kommet.

 

 

Og man kan jo stille spørsmålstegn ved verdien av X86 på et nettbrett i all den tid vi har Terminal løsninger, Citrix osv..

 

Indeed. Bruker Splashtop mye på både mobil og iPad for å fjernstyre en kraftig stasjonær PC som står hjemme. Med konstant 4G-dekning og flust med datakvote funker det helt fint for min del. 

 

Faktisk kunne jeg tenkt meg at Apple la til støtte for mus i en eventuell iPad Pro, og andre iPader for den saks skyld. Har ikke tenkt å navigere rundt i iOS med den, men hadde vært fint for fjernstyring av PC. Jeg husker det var en fin jailbreak tweak som la til musestøtte, og en RDP-app som på magisk vis fungerte med den jailbreak-tweaken selv om RDP-appen var i App Store. Droppet det da jeg kjøpte ny PC med Windows 8 da mus er mindre nødvendig der. 

 

Skulle ikke forundre meg om de tre definerende funksjonene til iPad Pro blir: 

  • Split screen
  • Offisiell aktiv stylus
  • Magic mouse/trackpad-støtte
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Ja, det er bare Google som kan se kjernekoden og flikke på den i Android...

 

I praksis, ja. Man ønsker ikke å pådra seg vedlikehold på andres kode på dette nivået. 

 

 

 

 

Ja, det er bare Google som kan se kjernekoden og flikke på den i Android...

Selv om Android er open source og til og med tilgjengelig for hvermannsen med AOSP, er det ikke det Audun_K sa. Han sa at de sitter på KONTROLLEN over kjernen i OSet. Uansett hvor mye noen tukler med Android så er det Google som styrer hvilke funksjoner som blir lagt til i OSet fra versjon til versjon. Alt annet blir per definisjon tredjepartsprogramvare. 

 

Nå er det ikke slik at om noen kommer med en heftig løsning til multitasking i Android, så sier Google nei. det er mer slik at Google vil få koden inn i vanilla kernel, alle vil få se koden OG alle kan optimalisere sin egen kode til systemet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...