Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har Vikenfiber (Altibox) med et gammelt CPL7 modem med innebygd mediaconverter. Mener det det stikker en SFP modul ut fra bunnen av modemet, hvor fiberen er tilkoblet, men jeg husker ikke 100%, og er ikke hjemme på en god stund (mange dager) enda. Noen som kan bekrefte at det sitter en SFP modul der som kan dras ut?

 

Noen som har prøvd å sette denne modulen inn i en standard gigabit mediaconverter? Er det grei skuring, så lenge man har rett VLAN for internett, TV og telefon innstilt i routeren (pfSense)?

 

 

Mange takk på forskudd :)

 

MVH

 

Tommy

Endret av TommyL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Det er ikke noe problem og bruke en vanlig mediaconverter :)
Om du spør Vikenfiber så gjør de det kanskje for deg!

På nye installasjoner så leverer altibox mediaconverter + en router! :)

 

Selv så har jeg kastet ut altibox routeren og bruker en router med openwrt, tv å internett via de forskjellige VLANene, fungerer smertefritt :)

Husk at skal du gjøre det så må du klone mac-adressen til CPL7 modemet.

Lenke til kommentar

Jeg visste at jeg kunne bruke en egen converter, men det jeg ikke var sikker på var om det satt en SFP modul i CPL7 boksen som kunne overføres til en hvilken som helst mediaconverter.

Nå har jeg imidlertid bestilt en converter med plass til en modul, så jeg får svaret på det ganske snart :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke eksperimentert med dette....men prøv å legg til +1 på MAC adressen.

F.eks. står det 00:11:22:33:44:55 på CPL7 boksen, skriv 00:11:22:33:44:56.

 

Og som ChrisCO sa, så må converteren din støtte kodingen på SFP modulen.

Endret av mozaix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...