Gå til innhold

Genexxa GX 1000 høyttaler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vært borti de ja... Vet ikke helt om jeg synest de er noe å satse på...

Spørst vel litt hva du er ute etter... Hvis du vil ha masse bass/ikke så ren og fin lyd så kjøper du de, men hvis du er ute etter noen som kan skape et naturlig lydbilde så bør du lete etter noen andre...

 

Har erfaring av at mellomtone lett kan sprengest på høytalerne du henviser til...

 

Det var bare min mening.

 

MVH Lars

Lenke til kommentar

Jeg har slike høytalere og er ikke en "kjenner" og stiller ikke like store krav til stereo'en som til f.eks pc'en. Jeg er fornøyd med høytalerne, de gir bra trøkk når det trengs og synest ikke lyden er så uren. Men som sagt, jeg er ingen "kjenner" og når du sammenligner disse høytalerne med andre merker som koster flesk0rz er det vel liten tvil om at disse høytalerne ikke er blant de aller beste.

 

Konlusjonen blir vel at dersom du ikke er en kresen stereotype så får du mye bra lyd/trøkk for en billig penge, er du en som vil ha det beste, ligg unna.

 

Det siste spørsmålet ditt kan jeg ikke svare på...

Lenke til kommentar
har ikke hørt på akkurat denne modellen, men på en svært nær slektning av den som går under navnet merkenavnet Proson.
Slik jeg minnes dem var de helt greie "rocke" og party høytalere, fungerer også greit som front til hjemmekino. De er svært lettdrevne også.
Til den prisen tror jeg du må lete en stund etter noe like bra!
:-)
Lenke til kommentar

Uten at jeg kjenner akkurat din forsterker vil jeg anta at det skulle gå helt greit. At effekten på din forsterker er oppgitt i 8 ohm angir bare hvor mye effekt du får ut med 8 ohms høyttalere.

 

Med 4 ohms høyttalere vil du ha en lavere motstand og få ut mer effekt. I teorien dobles faktisk effekten og strømmen for hver gang impedansen halveres (du kan altså spille høyere), men dette gjør også at det blir vanskeligere for forsterkeren å levere nok strøm. (Avh. av dimensjonering av strømforsyning og utgangstrinn)

 

4 ohm er en relativt grei last å drive, og om ikke din forsterker er svært spesiell i forhold til andre ting jeg har vært borti, skulle dette gå greit.

:yes:

Lenke til kommentar

Effekten blir ikke doblet, det har med virkningsgrad å gjøre, pluss at motstanden i høyttaleren ligger i spolen som er en kapasitiv last. Du vil merke at du trenger å skru mer opp med en 8 ohms høyttaler enn en 4 ohm. Hvis forsterkeren din er 150w x2 så er den muligens 180-200w i 4 ohm. Alt kommer an på hvor mye tilført effekt høyttaleren tåler, men igjen, effekt og virkningsgrad er forholdstall. Du vil nok få et greit anlegg til en billig penge. Et alternativ er Eltax Millennium 500. Denne er og ganske billig, og trenger ikke all verdens forsterker. Denne modellen hadde jeg faktisk, men har solgt de og byttet de mot Jamo X870 :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...