Gå til innhold

Tips til brukt nettbrett til Netflix,Viaplay,HBO


Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter et nettbrett på minst 8", gjerne opp i 10". Har tidligere hatt iPad med 9,7" skjerm og fornøyd med den størrelsen, men tror jeg klarer meg med 9" og kanskje ned i 8". Har prøvd 7" og det blir alt for smått.

 

Det skal primært brukes til å se Netflix/Viaplay/HBO på i tillegg til normal nettsurfing.

Trenger ikke 3G/4G, men det må støtte bluetooth-headset.

 

Prisklassen er 1.000 - 1.500 kr så jeg må på bruktmarkedet.

 

Ser at for 1.000 - 1.200 får jeg en iPad 2, som lett burde oppfylle mine krav?

Android-verdenen er jeg lett utdatert på, men vil helst holde meg unna Samsung da jeg har hatt 2 dårlige erfaringer med Samsung-telefoner.

 

Kan også vurdere å kjøpe iPad med knust skjerm, da jeg har skiftet skjerm på et par iPhoner.

 

Er det på bruktmarkedet, finn eller facebook-grupper man gjør det beste kjøpet for tiden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har nå hatt ipad mini i snart 2 år og har vært kjempe fornøyd med den. Skjermen er på 7.9", vil nesten si det kvalifiserer til 8" kravet :) Trodde den skulle bli litt liten, men ville faktisk kjøpt samme i dag hvis vi skulle handlet igjen. Lett å ta med seg når en er på farten er jo en fordel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenkte ikke på at iPad 2 ikke har widescreen.

At den ikke har full-HD er ikke så veldig viktig. 

 

Har tenkt litt på iPad mini faktisk. Men har ikke holdt en i hånden og sett hvor stor den faktisk er.

Ser jo når poden har med iPad Air på handletur innimellom at den er ganske stor å ha med seg.

 

Husker jeg sverget til 15,6" laptop-skjerm også, helt til jeg fikk prøve en 13,3". 13,3" selv om den er mindre, er den akkurat stor nok til normalt bruk, og akkurat liten og lett nok til å ta med seg når det trengs. Vil tro det samme gjelder med 9,7" og 7,9" også.

 

Må vel opp i iPad mini 2, eller vil mini 1 holde?

Lenke til kommentar

Jeg har selv at iPad 9.7, samt et par androids rundt 10". Sitter nå med iPad Mini og Surface 2. I min mening blir "mini" faktisk for mini. Om jeg skal se en kort episode av big bang theory så funker det, men skal jeg se en lengre serie og sitte foran 1 times tid eller mer må jeg ty til Surface. Rett og slett pga størrelsen og at det er widescreen. 

 

Anbefaler deg og gå til elkjøp/expert og faktisk holde i en "mini" før du kjøper en. 

 

Men til alt annet, så er "mini" første valget. Aldri vært så fornøyd med et nettbrett, som jeg er med "mini". Har alltid hatt relativt store telefoner, Note 2 og 3 blant annet. Sitter nå med 640 XL, med 5.7", men tyr alltid til "mini" når jeg skal gjøre noe på nett for.eks. Surface blir kun brukt til jobb. (skrive lange mailer, word,excel, pp, etc..")

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...