Gå til innhold

[Løst] Oppgradere pc fra 2011: AMD 1090t, radeon HD 6950. Ønske om å spille Witcher 3


Anbefalte innlegg

Vurdere å oppgradere min gamle pc fra 2011 siden jeg vil ha mulighet til å spille The witcher 3 på hvertfall low/medium med ca 40-60 fps på 1920 x 1080p oppløsning.
jeg har IKKE testet pc'en slik den er nå og sett hvordan den drar witcher 3 fordi om jeg velger å kjøpe  nytt skjermkort har nvidia en kampanje for øyeblikket for Spillet følger med når man kjøper skjermkort av dem. Derfor venter jeg med å kjøpe.
Lurer på om det er vits i å oppgradere eller heller vente og bygge helt ny, økonomisk sett passer det best med en oppgradering.


Pc'en slik den er:
AMD Phenom II X6 1090T Black Edition
Six Core, 3,2Ghz/3,6GHz Turbo, AM3, 9MB, 125W, Box

Sapphire Radeon HD 6950 2GB GDDR5
PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort

ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3
ATX, AMD890FX+SB850, DDR3, 4xPCIe(2.0)x16, SATA 6G

Chieftec Nitro Series BPS-750C 750W PSU
ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Modular, 4x 6+2pin P

Antec Nine Hundred Two Midi Tower Sort
Vifter: 2x 120mm Front, 1x 200mm Topp, 1x 120mm Ba

Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9
Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Venge


Selv tenkte jeg å kanskje oppgradere skjermkortet til f,eks GTX 960 da dette koster ca 2 lapper og jeg tenker er en grei investering. Eller vil det bli bottleneck med resten av pc'en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har faktisk samme CPU og HK som meg, men jeg har et gtx 980 i tillegg.

 

Du er ikke nødt til å oppgradere CPU og HK for å spille witcher på 40-60 fps FHD low/medium.

 

Du kan for eksempel kjøpe deg et gtx 970 eller r9 290x og du vil klare å kjøre alt på high i FHD :)

 

Dersom du likevel vil ha mer juice av riggen din, som ikke er en dum idé, vil jeg anbefale deg å se på et z97 HK og i5 4690k eller 4460 :)

 

Her har du et forslag til en god oppgradering: Du får alt sammen fra CDON.no for kr. 5.888,-

https://prisguiden.no/liste/153965

 

Du kan bruke rambrikkene dine videre og det samme gjelder kabinett. Du kunne med fordel ha kjøpt en strømforsyning av høyere kvalitet, men den du har får jobben gjort.

Lenke til kommentar

Tenker at hvis jeg gjør for mye investeringer så blir det litt meningsløst.. med nytt motherboard må jeg ha ny windows, og skal jeg begynne å  oppgradere noe særlig frister det med SSD også. Lurer på om jeg holder meg til å bare oppgradere skjermkort hvis resten er brukpart nok.

Da er spørsmålet, 960 eller 970(980 blir FOR dyrt x))

960 er ca 2k..
970 er 3k og noen lapper
Jeg "sparer" 400kr fordi det følger med witcher 3 på begge sålenge jeg har fått varen levert før 31 mai (Da går voucheren på Nvidia sin witcher kampanje ut :dontgetit: )

hmmm..

edit: Forøvrig takk for forslaget med oppgradering på det meste, men jeg tenker det holder med bare skjermkort.
Og jeg går definitivt for Nvidia pga witcher3 kampanjen deres

Endret av Ihasabucket
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...