Gå til innhold

Anbefaling om ny toppklassetelefon som skal erstatte iPhone 5S


Anbefalte innlegg

5S'en er halvannet år gammel, og det dårlige batteriet og lite minne (16 gb) går meg på nervene. Egentlig var planen å vente på 6S, men jeg vet ikke om jeg takler denne et halvt år til. Jeg har også ventet spent på Apple Watch, og håpet at den ville ta unna noe av batteriforbruket, men den kommer jo "aldri". Nå begynner jeg å vurdere alternativer.

 

Alt 1 er IPhone 6 plus med en del minne. Da kan jeg fortsatt dra nytte av watch når den kommer, og batteriet er bedre. Jeg får beholde alle passord på nøkkelringen, og alle sms-er og kjøp i App-store. Ulempen er størrelsen, og at hvis jeg skal trene med Apple watch, må hele flaket være med på turen. iPhone 6 har ikke nok batteri syns jeg, så den vurderer jeg ikke.

 

Alt 2. Samsung S5, der man fortsatt kan bytte minnekort, en fordel tror jeg? Den kom best ut av batteritester. Men da mister jeg alle passord og sms og apper... Og så er den fortsatt litt stor å dra med på trening kanskje? Og samme bekymring om kompatibilitet som hos alt 3. Til trening, kanskje det er flere klokker og armbånd og velge mellom enn til Apple?

 

Alt 3 er Samsung S6 Edge. Den ser lekker ut, og det frister å prøve noe helt nytt. Men er bekymret for at en overgang til android lager krøll hjemme, der det er iCloud, iMac, MacBook, iPader og Iphoner hos alle i familien. Finner lite om batteriet på denne vs S5. Er det bedre?

 

Ellers kjenner jeg lite til om det er andre som er verdt å merke seg hvis mam først ser utenfor Apple-universet. Sony? Lg?

Telefonen jeg trenger blir lite brukt til å ringe med, men mye skriving og melding, en del spill, og veldig mye lesing. Jeg foretrekker å bruke min 5S med en hånd, men der er det få alternativer skjønner jeg. Jeg vil veldig gjerne ha et godt kamera, og der er jeg også usikker på hva som er bra, selv om vel alt er bedre enn den jeg har. Trådløs lading og nfc er også ting som lokker med Samsung..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5s funker ikke til utendørs trening. Hvis jeg starter med 70% batteri, en løpeapp, en intervall-App og wimp påslått, så slår den seg av hvis jeg tar den ut av lomma etter 20 min.

 

Må sjekke nøyere batterikapasitet, en test jeg leste holdt S5 i 14 timer med videoavspilling, mens jeg tror iPhone 6 plus holdt 9 timer. Jeg har ikke funnet noen sammenligning med Edge-telefonen enda.

Lenke til kommentar

Flere anbefalte meg Sony Z3, men noen i familien har en slik og har store problemer med lyden, egner seg dårlig til å snakke i.

 

Jeg skal prøve å levere inn 5S'en og se om det er noe å hente på batteriet.

 

I allefall så endte jeg opp med å kjøpe meg en S6 Edge. Batteriet er i en helt annen klasse, og jeg trives godt med den. Noen irriterende bugs har det vært derimot, håper det gir seg. Og så fikk jeg ikke over bilder, må se om de kan føres over fra iphoto kanskje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...