Gå til innhold

[Løst] Hvor vigtig er fravær fra vgs?


Anbefalte innlegg

Jeg så på fraværet mitt fra dette året, og til sammen er de 3 dager og 12 klassetimer. Jeg ser at det er ganske mange, og lurte på hvor viktig fravær er i forhold til videre utdanning?

 

Er på studiespes, realfag nå og tenker å ha master i noe. 

Vil fravær/annmerkninger fra vgs telles i jobbsøking (som sommerjobb) etter man har startet på universitetet? og ser universitetet på fraværet ditt når du søker inn?

 

og er antallet dager/timer jeg har vært borte veldig mye i forhold til "fare" skalaen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generelt sett er 3 dager og 12 timer med fravær ingenting å bekymre seg over - da det ikke blir skilt mellom legitimt fravær og ugyldig fravær på vitnemålet. Er man syk, så er man syk og har man en legetime å rekke, så må man bare rekke den. Dette er helt normalt. Arbeidsgiver hadde nok satt et spørsmålstegn om du hadde hatt et unormalt antall dager/timer fravær samlet sett over tre år.  :)

Endret av Catch.
Lenke til kommentar

3 dager og 12 timer er ingenting... så absolutt ikke noe å bry seg om, INGEN kommer til å reagere på dette. Jeg hadde selv mye mer fravær enn dette fra vidergående. Første jobb jeg søkte å var på intervju til etter universitet bemerket seg fraværet fra vidergående og spurte om kommentar til det. Da jeg kunne forklare/dokumentere fraværet var det ikke noe problem (sikkert 5-6x det du hadde). Neste jobb jeg søkte så ikke noe på fraværet fra vidergående... 

 

Så tror ikke du trenger bekymre deg :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...