Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

hva hadde dere gitt på denne engelsk tetaemn (vg2)


Anbefalte innlegg

hei går på 2 klasse på elektro og hadde egenlsk heldagsprøve og lurte på hva folk hadde gitt på denne?

                                                   

             

Task 1 1A

oppgave:

Based on the song “If you log on to the web today” (Text 3) in the preparation material and cartoons 1 and 2 below, produce a concise text for young people warning them about what you think are the biggest dangers they face on the internet. 

 

svar:

When you log on to the internet everyone knows where you are at any time, if you click on something on the internet everyone can find out what you are watching. If you have Facebook, you can log out but you cannot never delete a Facebook user so you are always on Facebook after you have used it for the first time. Facebook spy’s on you because they want to know what you are watching and then give you advertise about it. Facebook and other web side knows everything about you, the positive and the negative things. Everyone can be how they want to on the internet, no one knows if they are old or young, boy or girl or an even a human because you can’t see them, so if you are talking to a young girl it can be an old man that’s want you to talk to him. Be careful on the internet because you do not know what you are meeting out there. You need to think over what you are doing on the internet, because one wrong click and you can be in trouble, and when you talk to people, you need to think twice before you trust them.

 

Task 2 2A

oppgave:

Use the information in the preparation material to create a text in which you discuss the statement “Modern digital technology is a blessing and the only way forward”.

 

 

Give your text a suitable title or headline. 

 

svar:

 

Modern technology is it good or bad?

Is modern digital technology so good that all people around us are saying or is it bad? When you thing over it so are the modern digital technology good because it can help us whit so much, you can shop online so you don’t need to go to the store, if you wondering about something you can just search on the internet and you find your answer. You can chat whit people around the country and even the world, you can learn new thing form other countries and the world are getting “smaller” because of the internet. It help us at school for finding information about a school project, it is easier to write on a pc than a paper, but if you use it wrong it can be bad to.

When you are on a PC and find information to a school task, you can find a lot of information that are wrong and right, so you need to pick what you think is right. When you are on a PC its weary easy to log on to Facebook or some other social media instead of finding the information that you was supposed to do. However, I think it is more positive to the modern digital technology then negative, because the new technology is giving a lot of work to people and we learn new things that are making peoples life easier and the world a safer place. However, it is of course much negative thing whit the new technology to but everything new have something good and something bad whit it.

            When you lose power in your house or loos the internet connection we see how addicted we are to the power and internet, we don’t know what to do, before when it happed we went outside or did something else  but now we just sit and watching in the wall. Before was kids more outside and play, build thing in the wood and fall down and bleed, but now they are just sitting in their rooms and play computers or Xbox. In the school and kindergarten they are chopping down the trees so kids aren’t climbing up and fall down and get hurt, or hit each other whit sticks. I’ll thing that’s the bad things about the new technology is that everyone are getting lazy and don’t want do anything, and of course we are in serious trouble if we lose the power or internet connection because we are so addicted to it.

            The modern digital technology is a blessing to because its maker our life easier and we can help more people whit it. If you have lost a leg or an arm, you can get a new one, if you are sick you get medication, you can travel to other places in the world and we can buy thing off other countries, if you need an operation we have so good doctors that the can operation everything in or on the body. They are making more army stuff that is make it safer for the person in the army but they make thing to the army that can kill a lot more people at once. We need to be careful whit the modern technology so the wrong people do not get it.

            I will say it is more positive than negative whit the modern digital technology, but if you are talking to other person, they maybe say it is more negative than positive thing, different person have different opinion. However, one thing I thing that all people are agree whit is that the modern digital technology is helping us every day and night, when you want to know where a person is you can just text or call him or her that was something you didn’t do before because you cannot do it before the modern digital technology.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan skjønne at du fikk stryk, ser dessverre veldig mange åpenbare feil og på første oppgaven svarer du ikke presist. Du skriver også norsk "forkledd" i Engelsk. Lite struktur i teksten. Du har jo ingenting å tape på å klage, men du bør være forberedt på å ikke få medhold. 

Lenke til kommentar

Alltid kjedelig å stryke. Hvis du skrev på pc, vil jeg si at det der er et veldig svakt resultat på en hel dag med arbeid. Men håndskrift kanskje litt bedre, men fortsatt stryk-kandidat. Det er flere grunner til at du stryker her. Oppgaven er for kort, svarene er upresise i forhold til oppgaven, det er mye skrivefeil og elendig grammatikk. Det ser kort sagt ikke ut som du har brukt en hel dag på oppgaven. I oppgave 2 har du omtalt mange ting som ikke har noe med digital teknologi å gjøre. Dersom du klarer å skrive i alle fall noen setninger neste gang som henger sammen, i stedet for en slags oppramsing, så vil nok det hjelpe. Videre regner jeg med du har tilgang til ordbok og da bør det være færre stavefeil enn det du har.

 

Kan du ikke ta den opp igjen? Om jeg var deg ville jeg forsøkt å lese et par bøker på engelsk. Pass på at du har en ordbok så du kan slå opp ord du ikke forstår. Det gjorde i alle fall underverker for min engelsk.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Rent glosemessig har du ikke så altfor mange feil, men teksten flyter veldig dårlig, og som noen sa tidligere, du oversetter veldig direkte til tider. Det du ville tjent på, hvis du vil bli god i engelsk, er å eksponere deg mer for språket, se engelsk film uten tekst f.eks, for å få en bedre idé av hvordan språket brukes i det daglige. Les engelske nettaviser, hør på engelsk musikk, osv. Les deg også litt opp på grammatikk, du har veldig mange "nybegynnerfeil" jeg tror det ikke krever så mye innsats å luke bort.

Lenke til kommentar

Okay :) Mn så skole-lei jeg er nå så skal jeg prøve å bare få stå karakter I engelsk og forhåpentligvis ut I lære :) men hvis jeg må te den opp igjen så må jeg jo gjøre noe for å få et bedre resultat..

 

 

Prøver å lære engelsk bedre med å se filmer på engelsk uten tekst og høre jo mye musikk så ikke no problem å forstå hva de sier og kan holde en no lunden samtale når jeg er I utlandet på ferie :) men er mer skrivingen som er vanskelig...

Lenke til kommentar

Okay :) Mn så skole-lei jeg er nå så skal jeg prøve å bare få stå karakter I engelsk og forhåpentligvis ut I lære :) men hvis jeg må te den opp igjen så må jeg jo gjøre noe for å få et bedre resultat..

 

 

Prøver å lære engelsk bedre med å se filmer på engelsk uten tekst og høre jo mye musikk så ikke no problem å forstå hva de sier og kan holde en no lunden samtale når jeg er I utlandet på ferie :) men er mer skrivingen som er vanskelig...

Lenke til kommentar

Prøver å lære engelsk bedre med å se filmer på engelsk uten tekst og høre jo mye musikk så ikke no problem å forstå hva de sier og kan holde en no lunden samtale når jeg er I utlandet på ferie :) men er mer skrivingen som er vanskelig...

 

Er lett å se seg litt blind på sine egne setninger, jeg tror alle som lærer/har lært et fremmedspråk kan relatere til det. Du kan jo kanskje prøve å lese setningene høyt for deg selv når du har skrevet dem, da er det lettere å høre om noe ikke stemmer helt.

Lenke til kommentar

 

Prøver å lære engelsk bedre med å se filmer på engelsk uten tekst og høre jo mye musikk så ikke no problem å forstå hva de sier og kan holde en no lunden samtale når jeg er I utlandet på ferie :) men er mer skrivingen som er vanskelig...

 

Er lett å se seg litt blind på sine egne setninger, jeg tror alle som lærer/har lært et fremmedspråk kan relatere til det. Du kan jo kanskje prøve å lese setningene høyt for deg selv når du har skrevet dem, da er det lettere å høre om noe ikke stemmer helt.

 

okay takk for tipset :) skal se hva jeg får hvis jeg klager :)

 

håper jeg ikke må ta den opp igjen..

Lenke til kommentar

Det blir også vektlagt muntlig kompetanse, så det er ikke bare teksten som skal 'illustrere' din fullverdige kompetanse i engelsk. Du klarer å kommunisere på et godt nivå, selv om grammatikken og ordforrådet ikke er bra. Derfor mener jeg dette ikke er noe som er verdig i stryk. Muntlig engelsk skal også vektlegges (mellom 40 til 60%), så når du sier at du klarer å kommunisere på engelsk forstår jeg det at muntlige engelsken din holder til en ståkarakter. Klag, og argumenter på klagen din.

 

RS = 9 STR, 99 ATK, 99 DEF.

Endret av MartenAndre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...